جمعه 14 ثور 1403 برابر با Friday, 3 May , 2024
جستجو
Close this search box.
مهاجر در بلغارستان

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ رسانه ها از پیدا کردن ۳۰ پناهجو در بلغارستان در یک اتوبوس که کنار یک تونلی رها شده بودند خبر دادند. وضعیت این پناهجویان وخیم گزارش شده است. گفتنی ست که 8 تن از آنان در بیمارستان های صوفیه در کما به سر می برند.

خبرگزاری نووینیت بلغارستان گزارش داده که مرکز کمک‌های فوری صوفیه، صبح روز دوشنبه گزارشی را در مورد یک بس رها شده در نزدیکی یک تونل، در کنار شاهراه تراکیا در مسیر صوفیه، دریافت کرد. مقام‌ها ۵ امبولانس را برای کمک به منطقه فرستادند.

پولیس بعد از بازرسی بس ۳۰ مهاجر را در داخل آن پیدا کرد. گزارش شده که ۸ تن از مهاجران که از کمبود هوا و کم‌آبی بدن در وضعیت وخیمی قرار داشتند به شفاخانه‌های صوفیه و نواحی نزدیک آن انتقال داده شدند. داکتران مهاجران دیگر را نیز تحت معاینه و مداوا قرار دادند.

در یک گزارش دیگر گفته شده که اندکی پیشتر در روز دوشنبه هشت مهاجر در یک حادثه ترافیکی میان روستاهای شلنیک و پوبدا زخمی شدند.

این مهاجران همه مردان حدود ۲۵ ساله و سوری بودند. امدادگران این مهاجران را نیز به شفاخانه انتقال دادند.

بلغاریا یکی از گذرگاه‌های عمده مهاجران در مسیر بالکان به شمار می‌رود و شماری از مهاجران تلاش می‌کنند به گونه غیرقانونی از این کشور عبور کنند و به سوی اتحادیه اروپا بروند.

مقام‌های بلغارستانی به تازگی گفته‌اند که در ماه‌های جون وجولای امسال مانع ورود نزدیک به ۴۷ هزار مهاجر از ترکیه به این کشور شده‌اند.

به گفته این مقام‌ها از آغاز سال روان تا ۷ اگست از ورود ۱۰۸ هزار و ۹۴۵ مهاجر به بلغارستان جلوگیری شده است در حالی که این رقم در سال گذشته در همین مدت ۶۷ هزارو ۸۴۶ تن بوده است.

شماری از مهاجران می‌گویند که در بلغاریا مورد بد رفتاری قرار گرفته‌اند؛ وسایل شخصی شان به سرقت رفته و یا زندانی شده‌اند. این مهاجران همچنین می‌گویند که به آنها حق درخواست پناهندگی در بلغارستان داده نشده است.

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=5416
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x