یکشنبه 16 ثور 1403 برابر با Sunday, 5 May , 2024
جستجو
Close this search box.
نجات مهاجران از دست قاچاقچیان انسان

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ مقامات پرو اظهار داشتند که 23 مهاجر افغانستانی را از دست قاچاقچیان انسان آزاد کرده اند. گفته شده این مهاجران قصد مهاجرت به آمریکای شمالی را داشته اند.

طبق خبرهای رسیده این مهاجران توسط قاچاقچیان در مکانی بدون آب و غذا حبس شده بودند. 4 کودک زیر چهار سال شامل یک نوزاد ۲ماهه نیز در میان نجات‌یافتگان هستند.

در بیانیه‌ای که از سوی دادستانی کل پرو در این زمینه منتشر شده آمده که این افراد در یک خانه روستایی منطقه «مدره ده دیوز» در نزدیک مرز برزیل در پی عملیات پلیس نجات یافتند. مشخص نیست که این افراد برای چند روز در بند قاچاقچیان بوده‌اند.

دادستانی کل پرو می‌گوید در جریان بررسی‌ها مشخص شده که قاچاقچیان در ازای گرفتن پول زیادی، قول داده بودند که از راهی آسان آنها را به اکوادور می‌رسانند.

قاچاقچیان به این پناهجویان افغان گفته‌اند که آنها را ابتدا به مالدونادو، شهری محلی در جنوب شرقی پرو می‌برند، و از آنجا به پایتخت لیما و بعد به شهر تومبس در مرز اکوادور در شمال غربی می‌رسانند. اما این پناهجویان در روستایی در امتداد مرز پرو و برزیل بردند و بدون غذا نگهداری می‌شدند.

دادستانی پرو توضیح بیشتری منتشر نکرده که این پناهجویان افغان چقدر به قاچاقچیان پول پرداخته‌اند و چه تعداد از قاچاقچیان انسان در این رابطه دستگیر شده‌اند.

پناهجویان از افغانستان به برزیل می‌روند و با گذشتن از مسیرهای خطرناک در جنگل‌های آمریکای جنوبی و ۱۱ کشور این منطقه خود را به آمریکا یا کانادا می‌رسانند.

پرو یکی از اولین کشورهای در این مسیر طولانی است که پناهجویان با پای پیاده، کشتی و وسایل نقلیه محلی طی می‌کنند.
معمولاً در تمام این مسیر از برزیل تا مقصد، این پناهجویان با راهنماهای محلی و قاچاقچیان همراه هستند.

گزارش‌ها درباره این مسیر رسیدن به آمریکای شمالی، پس از اعطای ویزای بشردوستانه برزیل به پناهجویان افغان گریخته از طالبان منتشر شد.

این در حالی است که هزاران پناهجو در کشورهای منطقه از جمله پاکستان، امارات متحده عربی، ایران، ترکیه و آلبانی در انتظار دریافت پذیرش اقامت در اروپا و آمریکا در سردرگمی به سر می‌برند.

منبع: بی بی سی فارسی

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=5014
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x