جمعه 31 حمل 1403 برابر با Friday, 19 April , 2024
جستجو
Close this search box.
سکونت اتباع افغانستانی در کرمانشاه ممنوع شد

دو میلیون و 400 هزار پناهنده افغانستانی در تهران ساکن اند

حشمت‌اله سلیمانی اظهار داشت : بزرگترین مشکلی که در استان تهران با آن روبرو ییم ، مسئله مهاجرت است . وی افزود : حدود دو میلیون تن تبعه خارجی به صورت قانونی و حدود 400 هزار تن نیز به طور غیر قانونی و بدون مدرک اقامتی در این استان ساکن اند.

به گزارش خبرگزاری مهاجر به نقل از ایلنا، معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تهران با تاکید به مسئله مهاجرت در این استان گفت: هر ساله حدود 250 هزار تن دست به مهاجرت به این استان می زنند که بیشتر این تعداد در شهرستان های اطراف ساکن می شوند ، زیرا محیط های صنعتی بیشتری در مناطق جنوبی و جنوب غربی استان واقع شده است.

وی با اشاره به مدل‌های مهاجرت به استان تهران ادامه داد: ما سه مدل مهاجرت به استان تهران داریم اولین مدل مهاجرت، مهاجرت از سایر استان‌ها به استان تهران است. دومین مدل مهاجرت، مهاجرت از شهر تهران به شهرستان‌های اطراف تهران است که در سال‌های اخیر به واسطه بالا بودن هزینه تمام شده زندگی در شهر تهران این اتفاق شدت گرفته است. سومین نوع مهاجرت نیز مهاجرت اتباع است.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با بیان اینکه بیشترین تراکم جمعیتی کشور در شهرستان بهارستان است، تصریح کرد: بیشتر جمعیت مهاجر نیز در ۶ شهر ستان جنوب و جنوب غرب استان تهران اسلامشهر، رباط‌کریم، قدس، ملارد و شهریار ساکن می‌شوند، این در حالی است که کل مساحت این مناطق در مجموع ۱۳.۶ درصد مساحت کل استان تهران است. یعنی هزار و ۸۸۸ کیلومتر مربع است در حالی که کل مساحت استان تهران نیز ۱۳ هزار و ۸۴۱ کیلومتر مربع است.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=3327
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x