دوشنبه 10 ثور 1403 برابر با Monday, 29 April , 2024
جستجو
Close this search box.
رکورد مهاجرت غیرقانونی به انگلیس

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ تعداد پناهجویانی که برای دریافت جواب پناهندگی در انگلیس سرگردانند در یک سال گذشته به شدت با افزایش روبرو بوده است. این تعداد تا آخر ماه ژوئن به 175 هزار تن رسیده است. بیشتر این مهاجران بیش از 6 ماه است که در انتظار دریافت درخواست خود هستند. از میان پناهجویان یاد شده نزدیک به ۱۴۰ هزار تن، بیشتر از شش ماه منتظر پاسخ اداره مهاجرت مانده‌اند.

طبق آمارهای تازه، آخر ماه ژوئن ۱۷۵ هزار و ۴۵۷ مهاجر در این کشور درخواست پناهندگی خود را تحویل داده اند. این تعداد افزایش 43 درصدی نسبت به سال پیش را نشان می دهد. از هنگام ثبت آمارها در سال 2010 به این سو، این رقم بیشترین نرخ به حساب می آید. در یک سال گذشته ۴۱ درصد پناهجویان، مهاجرانی هستند که به گونه غیرقانونی از کانال مانش عبور کرده و به بریتانیا رفته‌اند.

وزارت داخله بریتانیا با ذکر این که از ماه اپریل تا ژوئن رقم پناهجویان تنها ۱ درصد افزایش یافته، تاکید کرده که «مهلت بررسی‌ها» به دلیل افزایش کارمندان، کاهش یافته است.

از رقم عمومی یاد شده، بین ماه‌های جولای ۲۰۲۲ و ژوئن ۲۰۲۳ حدود بیش از ۹۳ هزار درخواست پناهندگی جدید ثبت شده که این رقم ۱۹ درصد افزایش در یک سال را نشان می‌دهد.

در میان پناهجویان البانیایی‌ها، افغان‌ها و ایرانی‌ها به ترتیب در رده‌های اول تا سوم قرار دارند. بیش از ۲۰ هزار پناهجو پاسخ مثبت دریافت کرده‌اند

مقام‌ها گفته‌اند که طی همین دوره ۲۰ هزار و ۸۸۸ پناهجو پاسخ مثبت دریافت کرده‌اند در حالی که بیش از ۱۵۴ هزار نفر با استفاده از میکانیزم مربوط به اوکراینی‌ها و هانگ کانگی‌ها وارد بریتانیا شده‌اند.

یک رقم قابل توجه دیگر هم شمار مهاجرانی است که بین جولای ۲۰۲۲ و جون امسال به گونه غیرقانونی از طریق کانال مانش به بریتانیا رفته‌ و درخواست پناهندگی داده‌اند: این رقم ۴۱ درصد کل رقم پناهجویان طی یک سال اخیر را تشکیل می‌دهد.

علیرغم ادعای مقام‌ها مبنی بر کاهش شمار مهاجران غیرقانونی از کانال مانش، از آغاز سال ۱۹ هزار نفر وارد بریتانیا شده‌اند. ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا تعهد کرده که با اقدامات چندین جانبه، جلو ورود مهاجران غیرقانونی از کانال مانش را خواهد گرفت.

در ماه جولای پارلمان قانونی را به تصویب رساند که مهاجران غیرقانونی را از حق درخواست پناهندگی محروم می‌کند. این قانون از سوی سازمان‌های دفاع از حقوق بشر مورد انتقاد قرار گرفته است.

حکومت بریتانیا همچنین اعلام کرده تعدادی از مهاجران را به رواندا خواهد فرستاد. دادگاه با این تصمیم حکومت مخالفت کرده است.

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=5439
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x