جمعه 7 ثور 1403 برابر با Friday, 26 April , 2024
جستجو
Close this search box.
نشست درباره انتقال فرزندان مهاجرین به فنلاند

فنلاند پناهندگی زنان افغانستان را صرفا به دلیل جنسیت می پذیرد

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ ادارۀ مهاجرت فنلاند روز چهارشنبه در اطلاعیه ای نوشت که همه درخواست‌های پناهندگی زنان و دختران افغانستانی پذیرفته خواهد شد. فنلاند در دسامبر ۲۰۲۲ ، قانون های مربوط به پناهندگی بعضی از مهاجران افغانستانی را مورد بررسی مجدد قرار داد.

این تصمیم به دنبال سقوط دولت افغانستان و تسلط گروه تروریستی طالبان و در پی آن سخت تر شدن وضعیت زندگی زنان و دختران افغان، گرفته شده است. با تسلط طالبان در افغانستان در اگوست ۲۰۲۱ به سرعت درب مدارس و مکاتب دخترانه بسته شد و در سال 2022 نیز از تحصیل دختران در دانشگاه و نیز کار زنان در ادارات ممانعت به عمل آمد.

در همین حال، حکومت فنلاند «محدود شدن حقوق و آزادی‌های زنان و تطبیق قوانین شرعی» را مطابق کنوانسیون ژنو مصداق «آزار و اذیت» پنداشته و مصمم است تا درخواست پناهندگی زنان افغان را صرف به دلیل جنسیت‌شان بپذیرد.

ادارۀ مهاجرت فنلاند می‌گوید که قبل از این نیز موضوع جنسیت در پذیرش زنان افغان مهم بوده‌است؛ اما پس از این، می‌تواند تنها دلیل پذیرش باشد.

این در حالی است که اداره مهاجرت فنلاند در ماه دسامبر سال ۲۰۲۲ دستورالعمل این اداره را در مورد پذیرش درخواست شهروندان افغانستان که از قوم هزاره هستند، نیز بروزرسانی کرده‌ بود. این تغییرات پس از آن در دستورالعمل پذیرش این کشور وارد شد که آژانس پناهندگی اتحادیۀ اروپا در گزارشی وضعیت هزاره‌ها را در افغانستان بد توصیف کرد.

از سویی هم ایوا میژه لیوو، رییس واحد پناهندگی فنلاند می‌گوید: «ما در ارزیابی کلی، هویت هزاره‌‌ها را به عنوان یک مورد تاثیرگذار در امر پذیرش در نظر می‌گیریم.»

این اداره همچنان می‌افزاید که از ۹ جولای ۲۰۲۱ تا اکنون هیچ تصمیمی در مورد افغان‌ها گرفته نشده‌است که سبب اخراج آن‌ها از این کشور شود.

به اساس آمار ارایه شده از سوی ادارۀ مهاجرت فنلاند، در سال ۲۰۲۲ جمعاً در مورد ۶۱۲ درخواست پناهندگی افغان‌ها تصمیم گرفته شده که از آن جمله ۵۱۱ مورد آن مثبت بوده‌ و به ۱۱۰ تن دیگر به دلایل به بشر دوستانه مجوز اقامت صادر شده‌است.

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=3492
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
3 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

این وعده ها چه وقت عملی خواهند شد؟ مردم جانهایشان از دست میدهند اما این کشور ها از وعده پیش نمیروند ؟

آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
1
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x