پنج‌شنبه 20 ثور 1403 برابر با Thursday, 9 May , 2024
جستجو
Close this search box.
پیدا شدن قایق مهاجران

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ بعد از پیدا شدن قایق پناهجویان در نزدیکی جزیره «کِیپ وِرده» از سواحل غربی آفریقا، نگرانی ها برای احتمال جان باختن بیش از 60 تن، افزایش یافته است.

سازمان جهانی مهاجرت در این رابطه اظهار داشت: تا به حال ۳۸ تن که شامل تعدادی کودک ۱۲ تا ۱۶ ساله هستند، نجات پیدا کرده اند.

تخمین زده می‌شود که حدود ۱۰۰ نفر، بیشتر اهل سنگال و سیرالئون، برای یک ماه با این قایق در دریا بودند. هنوز معلوم نیست که حادثه چه زمانی اتفاق افتاده است.

پلیس به خبرگزاری فرانسه گفت که این قایق ابتدا روز دوشنبه رویت شد. گزارش‌های اولیه حاکی بود که قایق غرق شده، اما بعدا رفع ابهام شد که قایق درحالی که بی‌هدف شناور بود پیدا شد.

به گفته پلیس این قایق بومی شبیه به هوری در فاصله تقریبا ۳۲۰ کیلومتری از جزیره «سَل» توسط یک قایق ماهیگیری – که مقام‌ها را آگاه کرد، دیده شد.

وزارت خارجه سنگال سه‌شنبه شب در بیانیه‌ای گفته بود که قایق روز ۱۰ ژوئیه با ۱۰۱ سرنشین این کشور را ترک کرد. این وزارتخانه گفت که درحال هماهنگی با مقام‌ها در کِیپ ورده برای بازگرداندن بازماندگان است.

کیپ ورده جزیره‌ای در حدود ۶۰۰ کیلومتری ساحل آفریقای غربی در مسیر مهاجرت دریایی به سوی جزایر قناری اسپانیا است که اغلب از آن به عنوان دروازه‌ای برای ورود به اتحادیه اروپا استفاده می‌شود.

صفا اِمسِلی سخنگوی «آی‌اوام» گفت: «فقدان مسیرهای امن و قانونمند مهاجرت به شدت احساس می‌شود، شرایطی که زمینه را برای قاچاقچیان انسان فراهم می‌کند تا مردم را راهی این سفرهای مرگبار کنند.»

براساس تازه‌ترین آمارهای «آی‌اوام» در سال ۲۰۲۲ حداقل ۵۵۹ نفر در تلاش برای رسیدن به جزایر قناری جان باختند و ۱۲۶ نفر هم در شش ماه نخست امسال در همان مسیر مردند یا ناپدید شدند. ۱۵ کشتی شکسته هم پیدا شده است.

اواخر ماه ژوئیه حداقل ۱۵ سرنشین قایق حامل مهاجران در آبهای سنگال جان باختند. قایق حادثه دیده؛ اواخر ماه ژوئیه حداقل ۱۵ سرنشین قایق حامل مهاجران در آبهای سنگال جان باختند.

منبع: بی بی سی فارسی

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=5367
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x