شنبه 1 ثور 1403 برابر با Friday, 19 April , 2024
جستجو
Close this search box.
اعضای اتحادیه اروپا برای اعمال سیاست سختگیرانه پناهندگی موافقت کردند

طرح پیشنهادی کمیسیون اروپا برای پیشگیری از مهاجرت غیر قانونی از راه بالکان غربی

در حالی که به زمان نشست مقامات کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشورهای بالکان غربی نزدیک می شویم ، طرحی توسط کمیسیون اروپا به منظور جلوگیری از ورود مهاجران غیر قانونی از راه بالکان غربی ارائه شده است. این کمسیون دو هفته پیش هم ، توصیه هایی برای کاهش دادن مهاجرت های غیر قانونی در دریای مدیترانه ارائه داده بود.

مقامات کشورهای اروپایی قصد دارند قبل از نشست سران اروپا و مقامات بالکان، بر سر چگونگی انجام این طرح گفتگو و تبادل نظر کنند. لازم به ذکر است که این طرح شامل 20 اقدام عملیاتی است که به منظور پیشگیری از مهاجرت های غیر قانونی ، اندیشیده و مطرح شده است.

کمسیون اروپا همچنان می‌گوید که اتحادیۀ اروپا با تشدید روند مهاجرت غیرقانونی مواجه است. در همین حال، آژانس فرانتکس گفته‌ که از آغاز سال جاری تا ماه نومبر 130 هزار مورد تلاش برای عبور غیرقانونی مهاجران از مسیر بالکان به مرزهای اتحادیۀ اروپا را به ثبت رسانده‌است که این آمار در مقایسه با سال 2021 افزایش سه برابری را نشان می‌دهد.

گفته می‌شود که این طرح به دو مورد مهم تمرکز دارد: اولی ورود بدون ویزا به بالکان غربی که مهاجران از این طریق تلاش می‌کنند وارد مرزهای اتحادیۀ اروپا شوند و مورد دوم مهاجرانی است که مسیر مدیترانۀ شرقی را دنبال می‌کنند.

در همین حال، به اساس این طرح اقدامات در پنج حوزه باید به صورت مشترک با کشورهای بالکان که نامزد عضویت در اتحادیۀ اروپا هستند، اجرا شود. افزایش نظارت مرزی در طول مسیرهای مهاجرتی، ایجاد روندهای سریع پناهندگی و پشتیبانی از ظرفیت پذیرش در کشورهای بالکان است. همچنان مبارزه با قاچاق انسان، تقویت همکاری در زمینۀ پذیرش مجدد و هماهنگ کردن سیاست‌های ویزا از مواردی است که این طرح روی آن تاکید دارد.

کمسیون اروپا همچنان می‌گوید که در کنار این اقدامات، چالش اصلی تصویب پیمان مهاجرت و پناهندگی است که در ماه‌های آینده به آن پرداخته خواهد شد.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=2667
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x