جمعه 14 ثور 1403 برابر با Thursday, 2 May , 2024
جستجو
Close this search box.
مهاجرت به آلمان

به دنبال تشدید کنترل مرزهای آلمان با لهستان، جمهوری چک، و سوئيس از ۱۶ اکتبر، مهاجرت غیرقانونی به آلمان به شدت کاهش یافته است. این را “پلیس فدرال آلمان” می‌گوید.
بر اساس گزارش روزنامه آلمانی “Welt am Sonntag”، هم‌اکنون روزانه کمتر از ۳۰۰ نفر به‌طور غیرقانونی وارد خاک آلمان می‌شوند. تا قبل از تشدید کنترل‌های مرزی، تعداد ورودهای غیرمجاز، روزانه حدود ۷۰۰ نفر بود.
تعداد ورودهای غیرمجاز به خاک آلمان از ماه فوریه ۲۰۲۳ افزایش یافته بود. به طوری‌که یک ماه قبل از اعمال تشدید کنترل‌ها در مرز سه کشور لهستان، چک، سوئيس و همچنین اتریش، حدود ۱۸ هزار و ۴۹۲ ورود غیرقانونی ثبت شد.
با تشدید کنترل‌های مرزی، تعداد ورودهای غیرمجاز تنها ۱۱ هزار و ۲۹ مورد گزارش شده است، یعنی کاهش ۴۰ درصدی ورود غیرقانونی به آلمان. این کاهش چشمگیر، در مرز لهستان با آلمان حدود ۵۶ درصد بوده است.
بحران مهاجرت غیرقانونی به آلمان و اتحادیه اروپا و مقابله با آن در حال حاضر از اولویت بالایی در محافل سیاسی آلمان برخوردار است. به طوری‌که دولت آلمان تصمیم گرفته پناهجویانی را که بدون اجازه اقامت در آلمان بسر می‌برند، سریع‌تر اخراج کند.
بحث در آلمان بر سر پیگیری امور مهاجرت در خارج از خاک اروپا
سوم آبان ماه سال جاری، هم اولاف شولتس، صدراعظم آلمان و هم نانسی فزر، وزیر کشور تاکید کردند که “پروسه اخراج باید تسریع شود.”
شولتس در مصاحبه‌ای با اشپیگل به حمایت از تشدید سیاست اخراج پرداخت و گفت: «ما باید در مقیاسی وسیع کسانی را که اجازه اقامت در آلمان را ندارند، اخراج کنیم.» او افزود: «هرکسی که چشم‌اندازی برای ماندن در آلمان ندارد، … باید برگردد».
دیوان دادگستری اروپا با اخراج فوری پناهجویان مخالفت کرد
فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئيس جمهور آلمان نیز پیشتر به شبکه اول گفته بود که محدود ساختن ورود مهاجران تنها در صورتی محقق می‌شود که آلمان همراه با سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا مرزهای خارجی را کنترل کند.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=6156
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x