دوشنبه 17 ثور 1403 برابر با Monday, 6 May , 2024
جستجو
Close this search box.
قوانین سختگیرانه جدید مهاجرتی در آلمان

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ گزارشات رسیده از رسانه های آلمانی خبر از تصویب قوانین سختگیرانه مهاجرتی جدید در این کشور می دهند. در نشست های طولانی که صدراعظم آلمان و روسای ایالات آن درباره اقدامات لازم برای جلوگیری از ورود روز افزون مهاجران به این کشور صورت گرفت، تصمیم بر این شد که صادر کردن دستور برای دستگیری و اخراج احتمالی مهاجران تسهیل شود.

از ابتدای سال ۲۰۲۳ میلادی تا کنون حدود 102 هزار پرونده پناهندگی در این کشور به ثبت رسیده که این رقم نشان دهنده 78 درصد افزایش نسبت به زمان مشابه در سال گذشته است. در سال گذشته، تقریبا ۲۱۸ هزار درخواست پناهندگی در آلمان ارائه شد که از سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ تا به حال بی سابقه بوده است.

در آن سال ها شمار بی سابقه ای از پناهجویان و مهاجران به آلمان آمدند که بیشتر آن ها از کشور جنگ زده سوریه و افغانستان بودند. در جایگاه های بعدی ترکیه و عراق قرار داشتند. افزون بر این، پس از حمله روسیه به اوکرایین در ماه فبروری سال گذشته، بیش از یک میلیون تن از اوکرایین به آلمان آمدند.

براساس توافقنامه روز چهارشنبه، حکومت فدرال و ایالات در مورد مدرنیزه کردن سیستم های آی تی (فن آوری اطلاعات) به توافق رسیدند تا به این وسیله پروسه رسیدگی به درخواست های پناهندگی تسریع شود. در حال حاضر این پروسه به صورت متوسط ۲۶ ماه به طول می انجامد و در صورت مدرنیزه کردن سیستم های آی تی می شود روند اخراج پناهجویانی را تسریع کرد که درخواست های شان ردشده است.

در این کنفرانس، مقامات فدرال و ایالات در مورد افزایش حداکثر مدت زمان بازداشت مهاجران از ۱۰ به ۲۸ روز به توافق رسیدند. به این ترتیب صدور دستور بازداشت و انجام آن قبل از اخراج احتمالی پناهجویان آسان تر می شود.

شولتس در یک کنفرانس خبری گفت، آلمان همچنین قصد دارد با کشورهای مبدا مهاجرانی که به آلمان می آیند، معاهده های جدیدی برای شراکت در زمینه مهاجرت ببندد.

به گفته صدراعظم آلمان، در این صورت، مهاجرت «پرسنل آموزش دیده» از کشورهای مربوطه و در قبال آن تصویب معاهده برای صدور اجازه بازگرداندن مهاجران غیرقانونی آسان تر می شود.

حکومت فدرال و ایالات با بازرسی های دائمی در مرزها با کشورهای همسایه مخالفت کردند، اما این گزینه را کاملا رد نکردند.
در حال حاضر، آلمان فقط در امتداد مرز با اتریش، کنترل های منظمی انجام می دهد. شولتس در این ارتباط گفت، اگر لازم باشد، «اقدامات مشابهی» در مرزهای مشترک با کشورهای همسایه دیگر انجام می شوند.

آلمان به غیر از اتریش با کشورهای بلجیم، جمهوری چک، دنمارک، فرانسه، لوگزامبورگ، هالند، پولند و سوییس مرز مشترک دارد. از سرگیری بازرسی های مرزی در حوزه شینگن اتحادیه اروپا فقط در شرایط استثنایی مجاز است. چرا که در این حوزه برای رفت و آمد میان کشورهای مختلف نیازی به پاسپورت یا ویزا نیست.

حکومت فدرال در این کنفرانس متعهد شد که یک میلیارد یوروی دیگر به ایالات کمک کند. همزمان طرفین در مورد ایجاد یک گروه کاری برای پیدا کردن یک راه حل طولانی مدت به توافق رسیدند.

مدت ها است که رهبران ایالات آلمان می گویند، به خاطر افزایش شمار مهاجران به کمک های مالی بیشتری نیاز دارند. بسیاری از این ایالات مجبور به ایجاد سرپناه های موقت شده اند. شولتس، صدراعظم آلمان در ادامه این کنفرانس گفت، «کنترل و محدودیت مهاجرت غیرقانونی» برای آلمان در اولویت قرار دارد.

افزایش پناهجویان همزمان شده است با افزایش حمایت از حزب راست افراطی «بدیلی برای آلمان» یا (ای اف دی) به خصوص در ایالات شرق این کشور که تا سال ۱۹۹۰ با عنوان جمهوری دموکراتیک آلمان «دی دی ار» توسط یک دولت کمونیستی اداره می شدند و جزو بلوک شرق به شمار می آمدند.

حزب ضد مهاجرت «ای اف دی» در حال حاضر براساس نظرسنجی ها حدود ۱۵ درصد طرفدار دارد، در حالی که در انتخابات عمومی گذشته در ۲۰۲۱ این میزان به ۱۰.۳ درصد می‌رسید.

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=4424
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x