یکشنبه 16 ثور 1403 برابر با Sunday, 5 May , 2024
جستجو
Close this search box.
کد یکتا برای ثبت نام دانش آموزان اتباع

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ پس از اعلام اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی ایران مبنی بر الزام استفاده از کد یکتا برای ثبت نام دانش آموزان افغانستانی در سامانه سهما، در مقابل دفاتر کفالت سراسر ایران با صفوف طولانی از مهاجران افغان به منظور اخذ این کد از دفاتر کفالت و حل مشکلات مربوطه، روبرو می شویم.

یکی از مهاجران با ارسال تصاویری می گوید: بسیاری از هموطنان افغان دارای کد یکتا هستند اما باز هم باید در صف بمانند تا در مقابل پرداخت مبلغی این کد را بر روی برگه ای درج شده تحویل بگیرند. با این حال باز هم در روند ثبتنام مدارس با موانعی دیگر روبروی می شوند.

پیش‌تر از شورآباد تهران هم تصاویر صف طولانی دریافت برگه یکتا منتشر شده بود. به نظر می‌رسد، سیستم جدید برای ثبت نام دانش‌آموزان افغان امسال نیز مانند سال‌های گذشته روند آسانی نیست. از اظهارات مسئولان نیز برمی‌آید که شیوه جدید حتی برای شماری از ادارات هم هنوز روشن نیست.

این سامانه که همزمان اتباع افغانستان برای شرکت در مراسم اربعین نیز در آن در حال ثبت نام هستند، به دلیل ترافیک بالا دچار مشکلات فنی شده است.

آموزش و پرورش ایران درج شناسه یکتا «۱۰ رقمی» برای ثبت‌نام دانش آموزی اتباع خارجی در سامانه هوشمند مدیریت اتباع و مهاجرین سازمان ملی مهاجرت را الزامی اعلام کرده است.

منبع: بی بی سی فارسی

 

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=5442
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
3 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x