جمعه 14 ثور 1403 برابر با Thursday, 2 May , 2024
جستجو
Close this search box.
کشتن مهاجران افغان توسط مرزبانان ایران

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ خبرهای رسیده از ولایت نیمروز حاکی از کشته شدن 5 شهروند افغان که یک زن نیز در میانشان بوده، توسط نیروهای مرزی ایران، است. گفته شده که این افراد در حال عبور غیرقانونی از مرز ایران بوده اند. مقامات ایرانی این اتفاق را انکار می کنند.

مردم محلی و مسئولین طالبان در این ولایت، تایید نمودند که 5 نفر افغانستانی بر اثر اصابت گلوله مرزبانان ایرانی کشته شده اند و یک نفر دیگر نیز مصدوم شده است.

به گفته منابع، هنگامی که این شهروندان قصد داشتند به گونه غیرقانونی وارد ایران شوند، مرز بانان ایرانی بر آنان شلیک کرده اند. یک منبع محلی دویچه وله می گوید:«روز یک شنبه پنجم روز عید نیروهای مرزی ایران به این افراد که می خواستند وارد ایران شوند، شلیک کرده اند که پنج تن به شمول یک زن کشته شده اند و یک نفر زخمی شده است.»

این منبع می افزاید که فرد زخمی این رویداد از ولایت بلخ است، اما هویت کشته شدگان تاکنون روشن نیست و اجساد آنان در شفاخانه ولایتی نیمروز قرار دارند.

یک عضو محلی طالبان به دویچه وله می گوید که در بسیاری موارد آنان مانع ورود شهروندان این کشور به ایران می شوند، تا نیروهای مرزی ایران به آنان شلیک نکنند.

رئیس صحت عامه ولایت نیمروز نیز این رویداد را به رسانه ها تایید کرده است.
تصاویر کشته شدگان این رویداد از روز یک شنبه به اینسو در رسانه های اجتماعی دست به دست می شوند، اما مقام های ایرانی این رویداد را رد کرده اند.

خبرگزاری ایرنا نگاشته است که »معاون اجتماعی فرماندهی مرزبان ایران انتشار تصاویر اتباع افغانستانی کشته شده توسط نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی در فضای مجازی را شیطنت برخی رسانه ها و کشورها دانسته است.»

به نقل از ایرنا او تصریح کرده است که «در روزهای گذشته هیچگونه برخورد مسلحانه ای بین نیروهای مرزبانی ایران و متجاوزان مرزی افغانستان صورت نگرفتهایران بخشی از مناطق مرزی اش را با افغانستان با سامانه های هوشمند مجهز می کند است.»

تیراندازی مرزبانان ایرانی به افغانانی که به گونه غیرقانونی وارد این کشور می شوند، تازه نیست. در سال ۲۰۲۱ نیز در رویداد های مشابه، شش تن از شهروندان افغانستان که قصد عبور به ایران را داشتند، با شلیک مرزبانان ایرانی کشته شدند.

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=4980
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x