جمعه 7 ثور 1403 برابر با Thursday, 25 April , 2024
جستجو
Close this search box.
کمک رسانی سازمان بین المللی مهاجرت به پناهندگان بازگشته

کمک رسانی سازمان بین المللی مهاجرت به مهاجران بازگشته به افغانستان

سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرد: کمک‌ به پناهندگان بازگشته به افغانستان ادامه دارد و از ابتدای سال جاری میلادی، بیشتر از ۲۲۰هزار تن از این کمک‌ها بهره مند شده اند.

این سازمان روز یکشنبه ۲۷ نوامبر (6آذر) در توییترش نوشت که: اکثر این پناهندگان از ایران و پاکستان به کشورشان برگشته اند.

گروه های مسئول در این سازمان در مرز‌های افغانستان با ایران و پاکستان حاضر هستند و به تعداد زیادی از پناهندگان افغان که به کشور خود باز می گردند ، کمک رسانی می کند.

درمورد کمک‌ها اطلاعات زیادی منتشر نشده است. ولی قبلا ، بعضی از پناهندگان گفته بودند که این کمک‌ها شامل پول نقد، مواد خوراکی، پوشاک و وسایل خانه بوده است.

در این حال، وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان حکومت طالبان می‌گوید که روند اخراج و برگشت مهاجرین از ایران و پاکستان به افغانستان جریان دارد.

این وزارت گفته است که در نزدیک به یک هفته گذشته، بیش از 8 هزار و ۵۰۰ نفر از ایران به افغانستان برگشته اند که بیشتر شان توسط نیروهای آن کشور اخراج شده اند.

به گفتۀ این وزارت، تنها در تاریخ 5 قوس، ۱۷۴۶ نفر، به شمول زنان و کودکان، از مرز اسلام‌قلعه ولایت هرات وارد خاک افغانستان شده اند.

بیشتر بخوانید: معلمان اتباع خارجی برای آموزش مجازی اتباع داوطلب شوند

بر اساس معلومات وزارت امور مهاجرین طالبان، بیشتر این افراد به گونۀ قاچاقی وارد ایران شده بودند که در جریان هفته‌های اخیر توسط پلیس آن کشور بازداشت و به اجبار به وطن شان بازگردانده شده‌اند.

به گفتۀ آنان شماری از خانواده‌ها و مهاجرینی که از طریق مرز ولایت نمیروز و هرات وارد خاک افغانستان شده اند، توسط سازمان‌های بین‌المللی کمک دریافت کرده اند.

بر اساس آمار کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، قبل از تسلط دوبارۀ طالبان بر افغانستان، 3/4 میلیون مهاجر افغان در ایران زندگی می‌کردند که از آن میان نزدیک به دو میلیون مهاجر غیرقانونی بودند. اما این سازمان گفته است که صدها هزار مهاجر افغان دیگر پس از ماه اگوست سال گذشته، به ایران رفته اند.

ایرنا، گزارش داده است که پس از تسلط دوبارۀ طالبان بر افغانستان، بیش از یک میلیون افغان به ایران نقل مکان کرده‌ اند و همچنان هزاران نفر دیگر روزانه برای یافتن کار و پناهندگی به کشورهای اروپایی، وارد ایران می‌شوند.

بیشتر بخوانید: طرح تسهیل دریافت تابعیت آلمان برای مهاجران

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=2540
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x