شنبه 1 ثور 1403 برابر با Friday, 19 April , 2024
جستجو
Close this search box.
کمک اتحادیه اروپا به ترکیه

به گزارش کمیسیون اتحادیه اروپا قرار است 560 میلیون یورو کمک این اتحادیه در برنامه‌های آموزشی برای پناهندگان و حفاظت از مرزها هزینه شود.
کمیسیون اتحادیه اروپا روز سه شنبه (۲۱ دسامبر) اعلام کرد که ترکیه در ارتباط با همکاری‌های این کشور با اتحادیه اروپا در حوزه سیاست‌های پناهجویی، ۵۶۰ میلیون یورو دریافت می‌کند. بر پایه اطلاعات کمیسیون، این بودجه به ویژه به تأمین مالی برنامه‌های آموزشی مخصوص پناهندگان اختصاص خواهد یافت. بهبود حفاظت از مرزها یکی دیگر از حوزه‌هایی است که قرار است این کمک مالی در آن هزینه شود. به نظر می رسد هدف اصلی این بودجه به حداقل رساندن عبور مهاجرین از مرزهای ترکیه به اتحادیه اروپا باشد.
اتحادیه اروپا، در سال‌های آینده نیز ۳ میلیارد یورو دیگر نیز در اختیار ترکیه قرار خواهد داد. کمک مالی جدید مشوقی است برای ترکیه به منظور پایبندی به مفاد توافقنامه‌ای که در سال ۲۰۱۶ میان ترکیه و اتحادیه اروپا منعقد شد. از جمله مواردی که در این توافقنامه آمده، این است که اتحادیه اروپا مجاز است همه پناهجویانی را که به طور غیرقانونی از ترکیه به جزایر یونان رفته اند، به ترکیه بازگرداند. در مقابل، کشورهای اتحادیه اروپا پناهجویانی را که از سوریه به ترکیه مهاجرت کرده‌اند، می‌پذیرند و کمک‌های مالی پناهجویانی را که در ترکیه به سر می‌برند به عهده می‌گیرند.
بر پایه گزارش کمیسیون اتحادیه اروپا، ترکیه در حال حاضر میزبان بیشترین شمار پناهجو در جهان است. طبق این داده‌ها، سه میلیون و ۶۰۰ هزار پناهجوی سوری که نامشان به ثبت رسیده است و همچنین ۳۷۰ هزار پناهجو از کشورهای دیگر در ترکیه به سر می‌برند.
الیور وارهی، کمیسر الحاق و توسعه اتحادیه اروپا با اعلام اختصاص کمک‌های مالی جدید به ترکیه، گفت: «با این وجوه امکان دسترسی صدهاهزار کودک پناهجو به مدرسه و امکانات آموزشی دیگر تضمین می‌شود.»
به گفته این سیاستمدار مجار در کمیسیون اتحادیه اروپا، افزون بر این کمک‌ها و به منظور غلبه بر چالش‌های مرتبط با مهاجرت و بهبود حفاظت از مرزها، به سازمان‌های مربوطه در ترکیه هم کمک مالی اختصاص می‌یابد.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=373
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x