جمعه 21 ثور 1403 برابر با Friday, 10 May , 2024
جستجو
Close this search box.
اهدای تجهیزات پزشکی توسط کمیساریا

کمک 1.2 میلیون دلاری ژاپن به مهاجران افغانستانی مقیم ایران برای پوشش مراقبت های درمانی

 

به گزارش خبرگزاری مهاجر به نقل از رنا؛ به دنبال کمک 1/2 میلیون دلاری دولت ژاپن به افغانستانی های مقیم ایران، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان از این اقدام دولت ژاپن قدردانی و استقبال کرد. این کمک برای حمایت از مهاجران افغانستانی که دهه هاست در ایران اقامت دارند و نیز پناهندگان افغانستانی که در سال 2021 به ایران مهاجرت کرده اند، اختصاص داده شده است.

با وجود رکود اقتصادی شدید در ایران، دولت این کشور سعی بر آن داشته تا با ارائه خدمات اولیه و نیز اعطای مدارک اقامتی به مهاجران به ایشان کمک کرده باشد. بخش سلامت و درمان در ایران به شدت آسیب پذیر شده است و کمک های دولت ژاپن برای بهبود وضع سیستم بهداشت و درمان ایران اختصاص خواهد یافت. هدف از تخصیص این کمک به بخش درمان این است که همه مهاجران افغانستانی حاضر در ایران بتوانند به صورت رایگان از مراقبت های بهداشتی اولیه استفاده نمایند و برای افراد به شدت آسیب پذیر نیز بتوان پوشش درمانی سطح دو و سه را ارائه داد.

جناب آقای کازوتوشی آیکاوا، سفیر ژاپن در ایران، در جریان بازدید اخیر از مهمانشهر پناهندگان شهر ساوه واقع در استان مرکزی ایران، که محل زندگی بیش از 5،000 پناهنده افغانستانی می­باشد، با پناهندگانی صحبت کرد که از حمایت مستمر ژاپن، به‌ویژه از تاسیس دو مدرسه و یک پایگاه بهداشت در مهمانشهر قدردانی کردند.

آقای آیکاوا در طی بازدید خود از مهمانشهر ساوه گفت: «بعد از سفر یک سال پیش به مهمانشهر تربت جام، این دومین بار است که از مهمانشهر پناهندگان در ایران بازدید می کنم و از بابت بازدید از مهمانشهر ساوه خرسندم. از سال 2021 میلادی، شاهد تغییر شدید وضعیت در افغانستان بودیم با این حال، تعهد ما نسبت به پناهندگان افغانستانی بدون تغییر باقی مانده است.»

خانم اینا گلادکووا، جانشین موقت نماینده کمیساریا در ایران که هیئت ژاپنی را در جریان این بازدید میدانی همراهی می‌کرد، تاثیرات مثبت کمک­های دولت ژاپن بر زندگی پناهندگان را تحسین نمود. ایشان همچنین افزود: «کمک مالی به موقع و حمایت مستمر ژاپن در طول سال‌ها نمونه بزرگی از مشارکت و تقسیم مسئولیت بین‌المللی است. از آنجایی که پناهندگان و پناهجویان در نتیجه رکود اقتصادی بی‌سابقه‌ای که ایران را تحت تأثیر قرار داده، آسیب‌پذیرتر می‌شوند، ضروری است تا کمیساریا حمایت‌های بیشتر و مسلم‌­تری از کشورهای اعطاء کننده دریافت کند، تا بتواند به ارائه خدمات ادامه داده و هیچ پناهنده‌ای از قلم نیفتد.»

با توجه به آنکه وضعیت در افغانستان، به‌ویژه برای زنان و دختران، ناپایدار است، حمایت­های مستمر بین المللی از برنامه‌های کمیساریا بیش از پیش حیاتی است. فعالیت‌های کلیدی کمیساریا در ایران در سال 2023 میلادی بر حمایت از پناهندگان، دسترسی به خدمات آموزشی و مراقبت‌های بهداشتی درمانی با کیفیت، کمک‌های نقدی برای افراد آسیب پذیرتر، ارائه اقلام ضروری امدادرسانی، تامین سرپناه، و حمایت معیشتی از پناهندگان متمرکز است.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=3681
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x