دوشنبه 31 ثور 1403 برابر با Sunday, 19 May , 2024
جستجو
Close this search box.
سامانه سهما

سهما سامانه مدیریت مهاجرین و اتباع سازمان ملی مهاجرت جمهوری اسلامی ایران یا سامانه یکپارچه اتباع و مهاجرین خارجی می باشد. بسیاری از فعالیت های اداری مهاجرین خارجی مقیم جمهوری اسلامی از طریق این سامانه انجام میشود. این سامانه خدمات مختلفی در اختیار اتباع خارجی مقیم ایران ارائه می دهد که از مهم ترین آن ها به ثبت نام دانش آموزان با همکاری وزارت آموزش و پرورش، ثبت نام کارت هوشمند اتباع، ثبت نام پیاده رویی اربعین اتباع و … می توان اشاره کرد. در این صفحه آخرین اطلاعات و اخبار و آموزش های سامانه سهما بطور منظم بروز می شود.

آخرین خبرها از سامانه سهما

با توجه به مراجعه همزمان تعداد زیادی از اتباع و مهاجرین محترم به سایت سهما و اشکالات فنی بوجود آمده، به اطلاع می رساند وارد کردن کد ارسالی به سایت سهما تا پنج شنبه بیستم اردیبهشت ماه تمدید شد.

از تاریخ دهم اردیبهشت ماه پیامکی برای برخی مهاجرین افغانستانی دارای مدارک معتبر اقامتی مقیم ایران، از طرف سازمان ملی مهاجرت با عنوان “اعتبارسنجی کارت هوشمند” جهت ثبت در سامانه سهما، ارسال شده بود که در این پیامک جمعه ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ آخرین مهلت ثبت “کد اعتبار سنجی کارت هوشمند” عنوان شده بود و براساس اطلاعیه قبلی این سازمان، عدم اقدام شخصی که پیامک را دریافت نموده است، به منزله عدم حضور تلقی می‌شود و هیچ خدماتی به فرد مذکور تعلق نمی‌گیرد.

ثبت “کد اعتبار سنجی کارت هوشمند” در سهما تا پنج شنبه بیستم اردیبهشت ماه تمدید شد و افرادي كه پيامك دريافت كرده اند در سامانه سهما بايد ثبت نام كنند.

نمونه متن پيامك سامانه سهما:

«تبعه گرامی با شناسه یکتا…… برای صدور کارت هوشمند باید پس از ثبت نام و ورود به سامانه سهما حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ کد …… را در قسمت اعتبار سنجی صدور کارت هوشمند وارد نمایید.

عدم اقدام به منزله عدم حضور تلقی می شود و هیچ خدماتی به شما تعلق نمی گیرد»

نحوه ثبت نام در سامانه سهما:

اتباع محترمی که پیامک برای شان ” از شماره ۹۸۱۰۰۰۲۰۱۶ ” ارسال شده می‌بایست وارد سایت www.irmigrationorg.ir، شده

ثبت نام سهما
ثبت نام سهما

دو گزینه هست ثبت نام و ورود، گزینه ثبت نام برای کسانی هست که تازه وارد این سایت می شوند و گزینه ورود برای کسانی که ثبت نام انجام دادند فقط کد اعتبار سنجی انجام ندادند.

ثبت نام را بزنید و سپس شناسه کد یکتا، تاریخ تولدسرپرست و شماره موبایلی که این پیامک ارسال شده سپس کدامنیتی و گزینه ثبت نام را بزنید. حالا برگردید صفحه اول گزینه ورود و باز یابی رمز را بزنید در این صفحه شناسه یکتا، تاریخ تولد، شماره موبایل، کد امنیتی را وارد کرده وارد کرده و منتظر باشید تا پیامک تایید به شماره ای که داده اید ارسال شود. سپس کد ارسال شده را در صفحه باز شده مینویسید.

ثبت نام سهما
ثبت نام سهما

در صفحه جدید یک رمز هشت رقمی تعیین کنید و سپس وارد سایت میشوید.

ثبت نام سهما
ثبت نام سهما

در این قسمت اطلاعات پروفایل شما نشان داده میشود حتما دقت کنید که مشخصات داده شده درست باشد.حالا سه گزینه ( سه خط )  را از سمت چپ یا راست صفحه میزنید تا منوی سایت باز شود سپس گزینه اعتبار سنجی کارت هوشمند را انتخاب کنید.

ثبت نام سهما
ثبت نام سهما

در این صفحه در گزینه OTP همان کدی که همراه پیامک اول ارسال شده بود را وارد کنید، شماره موبایل را وارد کنید و گزینه تایید

پیامکی با عنوان ثبت نام انجام شد در صفحه نمایان میشود.

 

ثبت نام سهما
ثبت نام سهما

ثبت نام دانشجویان در سامانه سهما

یکی از حوزه‌های ساماندهی سازمان ملی مهاجرت حوزه دانشجویی است. از آنجایی که شناسه یکتای سازمان ملی مهاجرت وزارت کشور مبنای ارائه خدمات توسط تمامی دستگاه‌ها می‌باشد دانشجویان می‌بایست جهت دریافت شناسه یکتا و بهره‌مندی از سایر خدمات به سامانه سهما به آدرس http://www.irmigrationorg.ir مراجعه نمایند. دانشجویانی که قبلاً موفق به دریافت شناسه یکتا شده‌اند در زیر سامانه دانشجویی سامانه سهما نسبت به ثبت اطلاعات اقدام نمایند. دانشجویانی که شناسه یکتا ندارند در سامانه سهما قسمت فاقدین شناسه اطلاعات اولیه را ثبت و بعد از آن با مراجعه به اداره کل اتباع خارجی استان‌ها و یا دفاتر خدمات اقامت و اشتغال شناسه یکتا دریافت کرده و مجدداً با شناسه ثبت نام نمایند.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=7080
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x