شنبه 1 ثور 1403 برابر با Saturday, 20 April , 2024
جستجو
Close this search box.
آناهیتا شفایی

آناهیتا شفایی دختر با استعداد و سخت کوش افغانستانی که اخیرا برای دوره دکترای روانشناسی در دانشگاه اکسفورد پذیرفته شده است. آناهیتا در 5 سالگی همراه با خانواده به بریتانیا مهاجرت کرده بود، اما همواره نسبت به فرهنگ و زبان مادری خودش علاقه نشان می داد.

آناهیتا در سال 2020 دوره لیسانس خود را در دانشگاه کوین مری بریتانیا(Queen Mary University Of London) با رتبه بالا به پایان رساند. همچنین در این سال مفتخر به دریافت جایزه دستاورد ممتاز علمی دانشگاه شد.

آناهیتا شفایی

او جز اندک دانشجویان مهاجر افغانستانی است که توانست ارشد خود را در به طور همزمان از دانشگاه ییل(yale) آمریکا و دانشگاه یوسی ال(UCL) لندن، در رشته علم اعصاب دریافت کرد. و موفق شد اولین مقاله خود را با یکی از اساتید دانشگاه ییل منتشر کند.

همزمان با این دستاورد، به عنوان نخستین تجربه آکادمیک خود قسمتی از  یک کتاب پژوهشی درباره خشونت خانوادگی که با دانشگاه ییل مرتبط بود، را نوشت.

تا اینکه چند روز پیش خبر پذیرش او در دوره دکترای روانشناسی بالینی دانشگاه آکسفورد، که یکی از مطرح ترین دانشگاه ها جهان به شمار می رود، از طریق ایمیل به دستش رسید. آناهیتا تمامی این سال ها با پیگیری و متانت به مطالعه و کسب مهارت در زمینه روانشناسی بالینی پرداخته است تا در انتها به دانشگاهی که آرزویش را داشت راه یافت.

آناهیتا شفایی

همچنین وی در چندین برنامه کاری – آموزشی با خیریه ها و سازمان های غیر دولتی افغانستان و کامبوج همکاری داشته است و با چندین کودک آمریکایی که مشکل روانی داشته اند کار کرده است.

موفقیت های آناهیتا شفایی، به عنوان یک جوان مهاجر افغانستانی که از کودکی کشور خود را ترک کرده است و توانسته جایگاه خود را در جامعه غرب پیدا کند، می تواند مشوق جوانان و نسلی باشد که تصور می کنند اگر در کشور خود بودند زمینه پیشرفت و حضور فعال بیشتری داشته اند.

 

 

منبع: صفحه رسمی اسدالله شفایی

 

 

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=1084
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x