پنج‌شنبه 3 عقرب 1403 برابر با Thursday, 24 October , 2024
جستجو
Close this search box.

پروانه کار برای اتباع چه مزیت هایی دارد؟

ابراهیمی مدیر کل اشتغال اتباع خارجی در وزارت کار کشور ایران ، اظهار داشت: «اتباع و مهاجرین خارجی با اخذ پروانه کار قادر خواهند بود از شماری از خدمات مانند شهروندان ایرانی بهره مند شوند. از جمله استفاده از بیمه و دریافت گواهینامه رانندگی .

ابراهیمی افزود: اتباع خارجی با اخذ پروانه کار می‌تواند به پلیس مراجعه نمایند و برای دریافت گواهینامه رانندگی درخواست بدهند.  ثبت شرکت ، از دیگر مزایای دریافت پروانه کار برای اتباع است. همچنین بر طبق قوانین بین­‌المللی بهره‌­مندی از بیمه‌­های درمانی نیز از مزایای دیگر دریافت پروانه کار توسط اتباع خارجی است.

البته تجربیات اتباع خارجی و مهاجران ساکن در ایران در طول دهه­‌های اخیر نشان می‌­دهد اتباع دارای اقامت قانونی حتی در صورت داشتن پروانه کار از بسیاری حقوق نام­برده شده محروم هستند.

برای مثال تعداد اندکی از آنان توانسته­‌اند به خدمات بیمه دسترسی داشته باشند. برخورداری از گواهی­‌نامه رانندگی نیز دارای چنان شرایط سختی است که معدودی از اتباع خارجی می‌­توانند آن را اخذ کنند.

دولت ایران بایستی برنامه‌­ای برای تسهیل بهره­‌مندی اتباع خارجی دارای اقامت از خدمات مختلف شهروندی تصویب و اجرا نماید و به تبعیضات موجود علیه مهاجران در این زمینه خاتمه دهد.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=2916
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x