جمعه 10 حمل 1403 برابر با Friday, 29 March , 2024
جستجو
Close this search box.
مشکلات اجرایی طرح تعیین وضعیت شغلی مهاجران

پروانه کار برای اتباع چه مزیت هایی دارد؟

ابراهیمی مدیر کل اشتغال اتباع خارجی در وزارت کار کشور ایران ، اظهار داشت: «اتباع و مهاجرین خارجی با اخذ پروانه کار قادر خواهند بود از شماری از خدمات مانند شهروندان ایرانی بهره مند شوند. از جمله استفاده از بیمه و دریافت گواهینامه رانندگی .

ابراهیمی افزود: اتباع خارجی با اخذ پروانه کار می‌تواند به پلیس مراجعه نمایند و برای دریافت گواهینامه رانندگی درخواست بدهند.  ثبت شرکت ، از دیگر مزایای دریافت پروانه کار برای اتباع است. همچنین بر طبق قوانین بین­‌المللی بهره‌­مندی از بیمه‌­های درمانی نیز از مزایای دیگر دریافت پروانه کار توسط اتباع خارجی است.

البته تجربیات اتباع خارجی و مهاجران ساکن در ایران در طول دهه­‌های اخیر نشان می‌­دهد اتباع دارای اقامت قانونی حتی در صورت داشتن پروانه کار از بسیاری حقوق نام­برده شده محروم هستند.

برای مثال تعداد اندکی از آنان توانسته­‌اند به خدمات بیمه دسترسی داشته باشند. برخورداری از گواهی­‌نامه رانندگی نیز دارای چنان شرایط سختی است که معدودی از اتباع خارجی می‌­توانند آن را اخذ کنند.

دولت ایران بایستی برنامه‌­ای برای تسهیل بهره­‌مندی اتباع خارجی دارای اقامت از خدمات مختلف شهروندی تصویب و اجرا نماید و به تبعیضات موجود علیه مهاجران در این زمینه خاتمه دهد.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=2916
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x