جمعه 10 حمل 1403 برابر با Friday, 29 March , 2024
جستجو
Close this search box.
برگزاری نمایشگاه آثار هنرمندان افغانستان در تهران

برگزاری نمایشگاهی از آثار هنرمندان افغانستانی در باغ کتاب تهران

به گزارش خبرگزاری مهاجر به نقل از شهرآرانیوز؛ آثار هنری و تجسمی و صنایع دستی هنرمندان افغانستانی در نمایشگاهی به نام «هم خانه» از 7 الی 13 اسفند ماه و در مکان باغ کتاب تهران برای عموم به نمایش گذاشته می شود.

بیش از 160 اثر از 67 هنرمند افغانستانی در زمینه های تجسمی و صنایع دستی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است. لازم به ذکر است این نمایشگاه با کوشش بنیاد تحقیقاتی بلخ و شبکه آی فیلم ۲و با حمایت اداره کل امور اتباع و مهاجران استانداری تهران، دایر شده است.

نمایشگاه آثار هنرمندان افغانستانی
نمایشگاه آثار هنرمندان افغانستانی

منصور حاجی، معاون اداره کل امور اتباع، ضمن بازدید از آثار هنری موجود در نمایشگاه و گفتگو با هنرمندان، گفت:« باید در جهت معرفی فرهنگ سنتی افغانستان، بخصوص نشان دادن لباس‌های سنتی زیبای این کشور، تلاش‌های بیشتری صورت دهیم.» او با تاکید بر اینکه سیاست اصلی جمهوری اسلامی ایران کمک به جوانان مستعد اتباع افغانستانی است،بیان کرد:« مشوق‌های بسیار خوبی برای هنرمندان در نظر گرفته‌ایم که در زمان مناسب اعلام خواهیم کرد.»

نویان ارزگانی، عضو ارشد بنیاد تحقیقاتی بلخ، با اشاره به اینکه ایران و افغانستان شباهت‌های فرهنگی بسیاری دارند، گفت:« با توجه به ظرفیت‌های عظیم مهاجران افغانستانی ساکن در ایران، متاسفانه طی سال‌های گذشته، فعالیت بسیار کمی در این زمینه‌ معرفی فرهنگ و تاریخ افغانستان صورت گرفته است. برگزاری این نمایشگاه کوچک‌ترین کاری بود که در این زمینه می‌توانستیم انجام دهیم.»

خانم ملک محمدی، مسئول روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجران نیز گفت:« در سه سال گذشته عملکرد اداره اتباع در زمینه مسائل فرهنگی و هنری نشان‌دهنده این بوده است که ما به فرهنگ و هنر احترام ویژه‌ای می‌گذاریم، امیدواریم بتوانیم در سال آینده نمایشگاه هم‌خانه را با ظرفیت بزرگ‌تر و حضور هنرمندان بیشتر برگزار کنیم.»

معصومه ابراهیمی، یکی از معدود هنرمندان سبک سوخته‌نگاری، این نمایشگاه را فرصت خوبی برای معرفی این هنر فراموش شده عنوان کرد. وی حضور در این نمایشگاه را نتیجه تلاش ۸ ساله خود می‌داند.

در پایان مراسم افتتاحیه، هنرمندان حاضر در نمایشگاه، از معاون اداره کل امور اتباع و مهاجران استان تهران درخواست کردند به حمایت های خود از هنرمندان جهت معرفی فرهنگ و هنر افغانستان ادامه دهند.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=3610
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x