چهارشنبه 5 ثور 1403 برابر با Wednesday, 24 April , 2024
جستجو
Close this search box.
اسکان مهاجران در آلمان

سخت تر شدن اسکان مهاجران تازه وارد به آلمان/ در اکثر شهرها ظرفیت تکمیل است

به گزارش خبرگزاری مهاجر ، اتحادیه شهرهای آلمان اعلام کرد: اسکان مهاجران تازه وارد در شهرها و نواحی این کشور روزبه رو سخت تر می شود. اکثر مهاجرانی که در سال پیش به این کشور آمده اند از ملیت های سوری ، افغان ، ترک و عراقی بوده اند.

لندسبرگ، مدیرکل اتحادیه شهرها به یک روزنامه آلمانی گفت: اکثر شهرها و نواحی آلمان برای اسکان مهاجران و آوارگان ، از مدت ها پیش به حداکثر ظرفیت شان رسیده اند.

وی افزود: در بعضی جاها در هتل ها اتاق کرایه شده است یا در سالن های ورزشی و در ساختمان های متروکه ای که در مناطق صنعتی موقعیت دارند نیز، سرپناه های اضطراری ایجاد شده‌اند.

لندسبرگ گفته است: «نمی‌شود به این کار به صورت نامحدود ادامه دهیم. حکومت آلمان فدرال باید این موضوع را بالاخره به عنوان یک اولویت اصلی به رسمیت بشناسد.»

در سال گذشته تعداد اشخاصی که در آلمان درخواست پناهندگی داده‌اند از ۲۰۱۶ تا به حال بیشترین رقم را داشته اند.

براساس آمار سالانه اداره فدرال مهاجرات و پناهندگی آلمان (بامف) حدود ۲۱۸ هزار تن در سال گذشته برای نخستین بار در آلمان خواهان پناهندگی شده‌اند. به این ترتیب شمار آنها در مقایسه با یک سال قبل آن حدود ۴۷ درصد افزایش یافته است.

حدود یک میلیون آواره جنگی از اوکراین که در سال گذشته در آلمان پذیرفته شدند، مجبور به ارائه درخواست پناهندگی نیستند. آنها براساس یک مقرره اتحادیه اروپا بلافاصله محافظت موقت دریافت می‌کنند.

راینهارد زاگر رئیس اتحادیه نواحی اداری آلمان (Landkreis) نیز براین عقیده است که باید برای رویارویی با این مشکل وارد عمل شد. او خواهان برگزاری “دیدار اضطراری” با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان شد و گفت که این کار باید مدت ها پیش انجام می‌شد. به گفته زاگر، در نواحی اداری میزان فشاری که به خاطر پذیرش پناهجویان به مسئولان وارد می‌شود، مدت ها است که از حد و مرز گذشته است.

زاگر به روزنامه آلمانی “هندلس بلات” گفت: «وضعیت در محل ساده نیست و همبستگی را هم درجامعه به خطر می اندازد.» او همچنین خواهان محدودیت مهاجرت شده و با اشاره به مهاجرت به خصوص از کشورهای افغانستان و سوریه گفت: «از مرزهای بیرونی اتحادیه اروپا باید محافظت شود و ما باید پروسه پس فرستادن مهاجران در داخل اتحادیه اروپا را نیز به وضوح تقویت کنیم.»

بیشتر پناهجویانی که در سال گذشته به آلمان آمدند از کشورهای سوریه، افغانستان، ترکیه و عراق بودند.

منبع : مهاجرنیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=3236
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x