جمعه 31 حمل 1403 برابر با Friday, 19 April , 2024
جستجو
Close this search box.
اعتراض مهاجران در اندونزی

اعتراض مهاجران در اندونزی برای رسیدگی هر چه سریعتر سازمان ملل به امور آن ها انجام شد. صدها پناهجوی افغان و پناهجوی ساکن اندونزی روز دوشنبه در مقابل دفتر آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد در جاکارتا تجمع کردند و از آن خواستند تا اسکان مجدد آنها را تسریع بخشد.

 

اعتراض مهاجران در اندونزی برای اقدام سازمان ملل

آنها بنرهای بزرگی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: «خانواده های ما در خطر هستند. لطفاً همین الان اقدام کنید» و «آوارگان را مجدداً اسکان دهید و جانها را نجات دهید» در تجمع مقابل دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان.

در اعتراض مهاجران در اندونزی تعدادی از کودکان پناهجو به تجمع پیوستند و بنرهایی در دست داشتند.بی بی رحیمه فرهنگ دوست، 31 ساله، گفت که شغل خود را به عنوان معلم در ولایت غزنی افغانستان ترک کرد و در سال 2014 پس از اینکه طالبان به او دستور دادند بیرون از خانه اش کار نکند، وارد اندونزی شد.

او گفت که در سال 2016 یک کارت پناهندگی از کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل دریافت کرده است، اما از آن زمان تاکنون اقدام دیگری در مورد اسکان مجدد او صورت نگرفته است.من فقط در خانه می مانم زیرا نمی توانم اینجا کار کنم. احساس ناامیدی می کنم. هشت سال زمان بسیار طولانی است.»

اعتراض مهاجران در اندونزی | اقامت در اندونزی برای رسیدن به استرالیا

اندونزی عضو کنوانسیون پناهندگان سازمان ملل نیست و دولت به پناهجویان اجازه کار یا دسترسی به مدارس یا بیمارستان های دولتی را نمی دهد. این کشور توسط کشورهایی مانند مالزی، تایلند و استرالیا احاطه شده است که میزبان تعداد زیادی از پناهجویان و پناهندگان هستند.در دسامبر 2020، تقریبا 14000 پناهجو از 50 کشور در اندونزی ثبت نام کردند که بیشتر آنها پناهجویان افغان بودند.

بسیاری از پناهجویان به عنوان نقطه پرش به اندونزی گریخته اند تا با قایق به استرالیا برسند. از سال 2013، دولت استرالیا مهاجران را که با کشتی هایی را که اغلب به سختی قابل دریانوردی هستند به آب های اندونزی بازگردانده است.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=367
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x