جمعه 28 ثور 1403 برابر با Friday, 17 May , 2024
جستجو
Close this search box.
افزایش مرگ و میر مهاجران در مدیترانه

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ مدیر سازمان بین المللی مهاجرت از افزایش شدید مرگ و میر مهاجران در سال جاری خبر داده و افزود: طی سه ماه نخست سال جاری میلادی تعداد 441 تن از پناهجویان در مسیر دریای مدیترانه که قصد مهاجرت به اروپا را داشته اند جان خود را از دست داده اند. مدیر کل این سازمان گفت: این معضل انسانی پی در پی در مدیترانه قابل تحمل نیست.

سازمان بین المللی مهاجرت در ژنو اعلام کرد که این تعداد بیشترین تعداد مرگ و میر مهاجران از سال 2017 به این سو است. سازمان بین المللی مهاجرت دلیل افزایش تعداد مهاجران جان باخته را مربوط به تاخیر در عملیات نجات دولت ها و همچنین ممانعت دولت ها از فعالیت دیگر کشتی های نجات خصوصی می داند. در سال ۲۰۲۲ از ماه ژانویه تا ماه مارس ۳۳۴ مورد مرگ و در سال ۲۰۱۷، ۷۴۲ مورد ثبت شده است.

طبق گزارش سازمان بین المللی مهاجرت، در سه ماه اول سال ۲۰۲۳، تاخیر در عملیات نجات به رهبری دولت ها، منجر به کشته شدن حداقل ۱۲۷ مهاجر شده است. به دلیل عدم واکنش به یک هفتم موارد، بر اساس اطلاعات این سازمان، دست کم ۷۳ مهاجر جان باختنه اند.

آنتونیو ویتورینو، مدیر کل سازمان بین المللی مهاجرت گفته است که بحران انسانی مداوم در مدیترانه مرکزی غیرقابل تحمل است. او در ادامه گفته است که از سال ۲۰۱۴ تاکنون بیشتر از ۲۰ هزار نفر در این مسیر جان خود را از دست داده اند. او می گوید که دولت ها باید از خود واکنش نشان دهن و به یک هماهنگی موثر در تلاش ها برای جستجو و نجات نیاز است.

سازمان بین المللی مهاجرت، به این باور است که در سه ماه اول سال ۲۰۲۳، حتی بیشتر از ۴۴۱ مورد جان باختن مهاجران که رسما ثبت شده، وجود داشته است. این سازمان می گوید که مواردی وجود داشته است که از مفقود شدن قایق‌ها گزارش شده اما هیچ بازمانده یا قربانی پیدا نشده است. طبق گزارش این سازمان، حدود ۳۰۰۰ مهاجر تنها در آخر هفته عید پاک وارد ایتالیا شدند. یعنی رقم مهاجران تازه وارد در سال ۲۰۲۳ در ایتالیا به ۳۱ هزار و ۱۹۲ نفر رسیده است.

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=4204
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x