جمعه 7 ثور 1403 برابر با Thursday, 25 April , 2024
جستجو
Close this search box.
قاچاق انسان در آلمان

افزایش مهاجر ستیزی علیه اوکراینی ها در لهستان

مجله “فوکوس” آلمان در نوشته ای به افزایش مهاجر ستیزی علیه اوکراینی ها در لهستان اشاره کرد و نوشت: ملی گرایان لهستان هر سال در جشن ملی این کشور راهپیمایی می کنند که در راهپیمایی سال 2022، آنها اغلب ضد پناهجویان اوکراینی در این کشور شعار می دادند . حمله به اوکراینی ها در لهستان نیز روبه افزایش است.

بعضی از شعار های مردم از این قرار است : اینجا لهستان است، نه اوکراین!”، “اوکراینی برادر من نیست”، “اوکراینی سازی لهستان را متوقف کنید”، “این جنگ ما نیست”

به گفته سازمان دهندگان، 100,000 نفر در نشست امسال این جشن ملی گرایی شرکت کردند که البته تعداد آن ها 50,000 نفر کمتر از سال 2021 بود. سیاستمداران برجسته مانند زبیگنیو زیوبرو، وزیر دادگستری از حزب راستگرای همبستگی لهستان (SP) و وزیر دفاع سابق آنتونی ماچیرویچ از حزب قانون و عدالت حاکم نیز در این نمایش ملی حضور داشتند.

در سخنرانی های سازمان دهندگان این تجمع، اوکراینی ها هم مورد توهین قرار گرفتند.

از زمان حمله روسیه به اوکراین در 23 فوریه 2022، لهستان 1.7 میلیون پناهنده از کشور همسایه خود را پذیرفته است. “کنراد دولکوفسکی” رئیس سازمان غیردولتی “مرکز نظارت بر نژاد پرستی و بیگانه هراسی” (OMZRIK) در ورشو تعجب نمی کند که به موازات همبستگی بزرگ با اوکراین، صداهای ضد اوکراینی نیز بلند می شود.

“کنراد دولکوفسکی از “ابزارسازی سیاسی” پناهندگان از کشور اوکراین که در حال حاضر در لهستان هستند صحبت می کند.

بیشتر بخوانید: 79 درصد مردم افغانستان قادر به تهیه مواد گرمایشی نیستند

دولکوفسکی گفت: در زمان‌های سخت، زمانی که قیمت‌ها به‌طور چشمگیری افزایش می‌یابد و بسیاری از مردم احساس نا امنی می‌کنند، به دنبال دشمن یا قربانی می‌گردند تا ناامیدی‌های خود را بر سرشان خالی کنند.

وی تاکید کرد: متأسفانه این ضعف انسانی مورد سوء استفاده افرادی قرار می گیرد که می خواهند از آن سرمایه سیاسی بسازند. این یادآور ایدئولوژی نازی‌هاست که از این مکانیسم نیز استفاده کردند.

دولکوفسکی از ابتدای جنگ فهرستی از حوادث ضد اوکراینی را ثبت کرده است. رئیس مرکز نظارت بر نژادپرستی و بیگانه‌هراسی ورشو توضیح می‌دهد: در ماه‌های اخیر صدها حمله فیزیکی و لفظی علیه اتباع اوکراینی گزارش شده است و هر روز بر تعداد آنها افزوده می‌شود.

به گفته وی بیشتر این اقدامات درباره درگیری بین همسایگان، ماشین های تخریب شده با پلاک اوکراینی ودرهای آپارتمان و دیوار خانه های آغشته به سخنان نفرت انگیز است.

رئیس OMZRIK همچنین از یک زن اوکراینی سخن گفت که توسط یک راننده ماشین مورد توهین و ضرب و شتم قرار گرفت به دلیل اینکه بچه هایی که از او مراقبت می کرد توپی را به زیر ماشین او زدند.

همچنین یک مشتری روی فروشنده‌ای از اوکراین شیر ریخت و فریاد زد که از اوکراینی ها متنفر است.

در ورشو، یک زن اوکراینی توسط صاحبخانه‌اش مورد ضرب و شتم قرار گرفت، در کراکوف لهستان به سه زن که روی نیمکت پارک نشسته بودند، به عنوان اوکراینی کثیف که باید لهستان را ترک کنند، توهین شد.

بیشتر بخوانید: تنش میان فرانسه و ایتالیا بر سر پذیرش پناهجویان

رسانه های لهستانی نیز از تشدید احساسات ضد اوکراینی خبر می دهند. به عنوان مثال یک رسانه در مورد یادداشتی در ورودی یک مغازه در شهر کوچک بارلینک در غرب پومرانیا گزارش داد که اعلام می کرد که هر شهروند اوکراینی پس از پرداخت چک می شود. مغازه دیگری به زبان اوکراینی اعلام کرد: ما می دانیم که تمام سرقت ها به حساب شما است.

شعارهای ضد اوکراینی که نه تنها در تظاهرات ملی‌گرایان بلکه در زندگی روزمره لهستانی ها نیز شنیده می‌شود، پیامدهایی دارد. به عنوان مثال، آناستاسیا ویسوچینا یک تبعه اوکراینی در این فکر است که آیا باید لهستان را ترک کند. در اوایل مارس 2022، این معلم انگلیسی 31 ساله به همراه پسر نه ساله خود از شهر دنیپرو اوکراین به لودز در لهستان گریخت.

وی این طور توضیح می دهد در ملاقات از یک رستوران یک پیشخدمت به من حمله کرد و موهایم را کشید. بچه ام را هل دادند و افتاد. پیشخدمت از من خواست اگر اینجا را دوست نداشتم به اوکراین برگردم.

از جولای 2022، مرکز نظارت بر نژاد پرستی و بیگانه هراسی 170 رویداد ضد اوکراینی را به پلیس گزارش کرده است. کنراد دولکوفسکی، رئیس این سازمان از چندین تحقیق در حال انجام گزارش می دهد. در ماه سپتامبر، مردی که در اینترنت به اوکراینی ها توهین می‌کرد، 650 یورو جریمه شد که این بالاترین مجازات برای اقدامات ضد اوکراینی در لهستان تا به امروز محسوب می شود.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=2431
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x