جمعه 7 ثور 1403 برابر با Friday, 26 April , 2024
جستجو
Close this search box.
58 مهاجر افغانستانی و ایرانی در حادثه غرق شدن کشتی جان سپردند

تنش میان فرانسه و ایتالیا بر سر پذیرش پناهجویان

خبرگزاری مهاجر به نقل از “ان تی وی” آلمان، از تنش میان فرانسه و ایتالیا بر سر پذیرش پناهجویان خبر می دهد. گروهی از پناهندگان که اخیرا توسط کشتی نجات دریایی “Ocean Viking” نجات یافته بودند باعث به وجود آمدن تنش دیپلماتیک بین فرانسه و ایتالیا شدند .

بعد از مناقشات بسیار برای کشتی نجات دریایی “Ocean Viking” که بالاخره فرانسه آن را با 234 سر نشینش پذیرفت، پاریس قصد دارد 44 نفر از این پناهندگان را به کشور هایشان بازگرداند.

وزیر کشور فرانسه، روز سه شنبه در مجلس فرانسه اعلام کرد: بعد از بررسی پناهندگانی که روز جمعه به بندر نظامی تولون رسیدند، نشان داده شد که 44 نفر حق درخواست پناهندگی ندارند. او هیچ دلیلی برای این موضوع بیان نکرد.

درمانین گفت که او قبلاً با کشورهای مبدأ تماس گرفته است تا در اسرع وقت و به محض اینکه وضعیت سلامت پناهندگان اجازه دهد، بازگرداندن آنها را سازماندهی کنند. فرانسه، آلمان و 9 کشور اروپایی دیگر موافقت کرده اند که بقیه پناهندگان را بپذیرند.

اخیرا امتناع دولت جورجیا ملونی، نخست‌وزیر راست‌گرای جدید ایتالیا، از ورود این کشتی نجات به بندری در ایتالیا، باعث اختلاف با فرانسه شده بود. فرانسه ایتالیا را به نقض قوانین بین‌المللی متهم کرد. علاوه بر این، فرانسه توافقنامه همبستگی را که در ماه ژوئن با ایتالیا به دست آمده بود، به حالت تعلیق درآورد و کنترل خود را در مرز ایتالیا و فرانسه تقویت کرد.

بیشتر بخوانید: حداقل انتظارات مهاجران افغانستانی از سازمان ملی مهاجرت

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز دوشنبه با سرجیو ماتارلا، رئیس‌جمهور ایتالیا درباره این بحران دیپلماتیک صحبت کرد. رؤسای جمهور دو کشور بر اهمیت زیاد روابط بین دو کشور تاکید کردند.

اولیویه وران، سخنگوی دولت فرانسه پیشتر از مقامات اروپایی درخواست کرده بود تا درباره عواقب رفتار غیرقابل قبول ایتالیا تصمیم بگیرند. ایتالیا به نوبه خود تاکید کرد که از ابتدای سال جاری تاکنون 90 هزار مهاجر را پذیرفته است.

این روزها هجوم پناهندگان به اتحادیه اروپا که به نوعی نتیجه سیاست‌های این اتحادیه است مقامات را بر آن داشته که به سیاست‌های سختگیرانه‌ تر در قبال این قشر بی‌ پناه روی آورند. بحث های مهاجرت و پذیرش پناهندگان سال هاست که بین کشورهای اروپایی اختلاف ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: تازه وارد در کانادا به چه کسانی گفته می شود؟

هفته گذشته زمانی که ایتالیا به کشتی نجات دریایی با بیش از 230 مهاجر که در دریای مدیترانه پیدا شده بود اجازه لنگر انداختن نداد این تنش ها بین فرانسه و ایتالیا شدت گرفت. پس از چند روز ، این کشتی اجازه یافت تا در یک بندر فرانسه لنگر بیاندازد. با این حال، پاریس به شدت به دلیل عدم مسئولیت دولت ایتالیا به این کشور انتقاد وارد کرد. حالا برخلاف آنچه برنامه ریزی شده بود، فرانسه دیگر نمی خواهد حدود 3000 پناهنده توافق شده را از ایتالیا بپذیرد.

چهار کشور عضو اتحادیه اروپا، ایتالیا، مالت، یونان و قبرس در آخر هفته بیانیه مشترکی را به اتحادیه اروپا ارائه کردند و از مدیریت فعلی نجات دریایی غیرنظامی شکایت کردند. در این نامه آمده است که روش عملیات با روح چارچوب حقوقی بین المللی برای عملیات جستجو و نجات مطابقت ندارد. در همین راستا، جورجیا ملونی، نخست وزیر تازه منتخب ایتالیا اقدامات بیشتری را علیه کشتی های نجات غیر دولتی اعلام کرد.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=2419
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x