جمعه 31 حمل 1403 برابر با Friday, 19 April , 2024
جستجو
Close this search box.
اصلاحات سیستم مهاجر پذیری اتحادیه اروپا

دولت راستگرا و ضد مهاجرتی سوئد، ریاست اتحادیه اروپا را به عهده گرفت

سوئد از ابتدای ژانویه ٢٠٢٣ و به مدت 6 ماه رئیس اتحادیه اروپا می شود. لازم به ذکر است که دولت سوئد حکومتی راستگرا و عوام گراست و در رابطه با قوانین مهاجرتی بسیار سختگیرانه عمل می کند.

در زمان بحران مهاجرتی سال ٢٠١٥، کشور سوئد که در آن زمان 10 میلیون جمعیت داشت ، پذیرای 160 هزار مهاجر شد. ولی در حال حاضر و با گذشت بیش از 7 سال، از هر پنج نفر در سوئد ، یک نفر مهاجر است. به همین دلیل این کشور دیگر پذیرای پناهجویان نیست.

راستگرایان افراطی برای نشان دادن مخالفت خود با پذیرش پناهجویان ، دست به اعتراضات زیادی می زنند . در تجمع این گروه در ماه آوریل سال گذشته میلادی ، پلیس مجبور به دخالت شد و در پی آن معترضان و پلیس سوئد با هم درگیر شدند . اعضای این گروه افراطی اسلام ستیزند و در تجمعاتشان قرآن را به آتش می کشند.

در پایان کارزار انتخاباتی که در آن ناکامی ادغام مهاجران همه چیز را مورد بحث قرار داده است، دموکرات‌های سوئد با ٧٣ نماینده و ٢٠ درصد آرا، خود را در جایگاه دوم در انتخابات پارلمانی ماه سپتامبر سال گذشته تحمیل کردند. قدرت سیاسی که در عقب چپ ها و در برابر راست افراطی قرار دارد.

در همین حال، حزب ملی گرا و ضد مهاجرت نتوانست به اتلافی که توسط نخست وزیر اولف کریسترسون، محافظه کار متحد دموکرات مسیحی و لیبرال تشکیل شده بود، بپیوندد. اما دموکرات های راست عوام گرا اکنون از نفوذ بی سابقه ای برخوردار هستند. رهبر آن جیمی آکسون ۴٣ ساله، نقش خود را به نمایندگی از حزبش در دولت ایفا می‌کند.

حزب راست افراطی در سوئد در حال حاضر تنها به ورود ٩٠٠ مهاجر در سال رای داده است. در حالی که در سال ٢٠٢٢ ورود مهاجران به ۶۴٠٠ تن می‌رسید.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=3064
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x