سه‌شنبه 4 ثور 1403 برابر با Tuesday, 23 April , 2024
جستجو
Close this search box.
نشست درباره انتقال فرزندان مهاجرین به فنلاند

نشست نمایندگان فنلاند و ایران درباره ی شرایط مهاجران و تلاش برای انتقال فرزندان مهاجرین به فنلاند

به گزارش خبرگزاری مهاجر به نقل از رنا؛ در جلسه ای که با حضور صادق رضا دوست مدیر کل اتباع ایران، یوسی تانر مدیر کل امور کنسولی وزارت خارجه فنلاند و کاهیلوتو سفیر کشور فنلاند برگزار شد؛ درباره وضعیت مهاجران افغانستانی و متقاضیان اسکان مجدد به فنلاند بحث و تبادل نظر شد. در جلسه مذکور مدیر اتباع ایران گفت: جایگاه جغرافیایی و موقعیت منطقه ای کشور ایران باعث شده که بیشترین تعداد مهاجران را میزبانی کند. وی افزود: ایران بعد از انقلاب جزو کشورهای مقصد برای پناهندگان دیگر کشورها و به ویژه مهاجران افغان بوده است.

وی بیان کرد؛ مهاجرین و آوارگانی که به ایران سفر می کنند برای رسیدن به کشورهای اروپایی از کشور ما به عنوان مسیر تزانزیت به اروپا جهت مهاجرت استفاده نموده و در واقع ایران هزینه های اروپا را در نگهداری از مهاجرین و پناهجویان در کشور تقبل نیز نموده است. بعد از تحولات اخیر افغانستان بیش از یک میلیون آواره بدون مدارک مسافرتی و هویتی وارد خاک ایران شده اند و با توجه به شرایط داخلی افغانستان که امکان صدور گذرنامه برای افراد آواره را نداشته، آنها را پذیرفت.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در ادامه این نشست گفت: ایران پذیرش و ارائه خدمات به مهاجرین افغانستانی را منوط به دریافت حمایت های بین المللی آغاز نموده و این حمایت ها و کمک های بسیار ناچیز و کم است. قبل از تحولات کشور افغانستان حدود ۵۰۰ هزار دانش آموز در مدارس کشور مشغول تحصیل بودند که بعد از تحولات این رقم به حدود بیش از ۷۰۰ هزار نفر افزایش پیدا کرده است و همچنین تعداد ۶۰ هزار دانشجو در دانشگاه های سراسر کشور مشغول تحصیل می باشند که جمهوری اسلامی ایران زیر ساخت های لازم برای آموزش این تعداد دانش آموز و دانشجو را ندارد و فقط با برنامه ریزی موقت این موضوع را دنبال می نمایید .

رضادوست خاطر نشان کرد:در حوزه بهداشت و درمان خدمات قابل توجهی ارائه شده است،همچنین در سال گذشته تعداد ۱۲۰ هزار نفر از مهاجرین و پناهندگان را تحت پوشش بیمه سلامت در دو بخش آسیب پذیر و غیر آسیب پذیر قرار گرفته است.
رضا دوست در این نشست ضمن تشکر از سفیر فنلاند در ایران در خصوص توجه ویژه به مهاجرین افزود؛ ما انتظار بیشتری از جامعه بین المللی و اروپایی جهت افزایش سطح کمک ها و خدمات از نظر کمی و کیفی داریم و از سفیر محترم انتظار می رود با اهتمام جدی موضوع اسکان مجدد و الحاق بعضی از اعضای خانواده که در ایران هستند و خانواده آنها در کشور فنلاند زندگی میکنند را پیگیری نماید.

یوسی تانر مدیر کل امورکنسولی کشور فنلاند نیز در این نشست ضمن تشکر و قدردانی از دولت ایران در حمایت از پناهندگان، مهاجرین و آوارگان بخصوص بعد از تحولات اخیر کشور افغانستان، آمادگی خود را جهت بهبود شرایط خدمات رسانی و ارائه کمک های کشور خود به کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در ایران اعلام نمود.

مدیر کل امور کنسولی کشور فنلاند خواهان ادامه روند همکاریهای کشور خود با دولت ایران شد و افزود کشور فنلاند مشتاق همکاری سازنده با کشور ایران می باشد. وی گفت؛ کشور فنلاند تمایل بیشتری جهت همکاری با ایران در خصوص حمایت و خدمات رسانی به مهاجرین و آوارگان داشته باشد و در خصوص الحاق فرزندان به خانوده خود در فنلاند نهایت تلاش خود را بکار می گیرند.

رضا دوست در پایان نشست گفت: در ادامه ی نشست های قبلی با سفیر فنلاند و جلسات کارشناسی متعدد مقرر شده بود که افراد جدید الورود به ایران بعد از تحولات اخیر افغانستان نیز در برنامه کاری جهت اسکان مجدد آنها به کشور فنلاند قرار بگیرند و همانند سایر افراد قدیمی آنها هم شرایط انتقال را داشته باشند و در این زمینه کشور ایران تلاش می نماید تا کارها سرعت بیشتر داشته باشند.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=3600
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
3 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x