جمعه 7 ثور 1403 برابر با Friday, 26 April , 2024
جستجو
Close this search box.
ایتالیا و وضع قوانین سختگیرانه مهاجرتی

ایتالیا قوانین مهاجرتی سختگیرانه تری وضع می کند

زندگی برای مهاجران در ایتالیا با دشواری بسیاری همراه است. این در حالی است که دولت ایتالیا قصد دارد قوانین مهاجرتی سختگیرانه تری نسبت به قبل وضع کند . اداره مهاجرت ایتالیا با بسیاری از درخواست های پناهندگی مخالفت کرده و آنها را رد کرده است. برای این افراد شرایط کار کردن به صورت قانونی وجود ندارد. به گفته منابع پناهندگان در ایتالیا با تبعیض روبرو هستند و احتمالا وضعیت آنها از این هم دشوار تر خواهد شد.

وعده ملونی برای سرعت بخشیدن به اخراج پناهجویان

نخست وزیر ایتالیا جورجا ملونی که از گروه راست گرای افراطی است ، تعهد داده است که قوانین مهاجرتی دشوار تری را وضع کند و مرزهای ایتالیا را از پناهجویان محاظت کند.

او وعده داده است تا به بازگرداندن پناهجویان غیر قانونی به کشورشان سرعت بخشد. وی همچنین برای پیشگیری از ورود مهاجران ازمسیر دریا خواهان محاصره دریایی شمال آفریقا و وضع محدودیت های جدیدی برای قایق های نجات متعلق به موسسات خیریه شده است.

خانم ملونی از اتحادیه اروپا خواسته تا به دولت لیبی پول پرداخت کنند که از پلیس دریایی خود برای مقابله با پناهجویان و ورود آنها به ایتالیا استفاده کند. در سال 2016 اتحادیه اروپا با ترکیه عهدنامه ای امضا کردند که بر اساس آن بروکسل برای پیشگیری از ورود پناهجویان به اتحادیه اروپا به ترکیه پول می دهد.

بر  مبنای قوانین حال حاضر در اتحادیه اروپا ،مهاجران برای اولین بار وارد هر کشوری که می شوند باید درخواست پناهندگی شان را در آن کشور تحویل دهند. جورجا ملونی می گوید: اگر بگذاریم پناهندگان به ایتالیا وارد شوند و از رفتن آنها به کشورهای شمال ایتالیا جلوگیری کنیم ، ایتالیا به کمپی برای مهاجران اروپا تبدیل می شود.

ملونی: ایتالیا باید پذیرای مهاجران مسیحی و مردمی باشد

ملونی در سال 2021 در فیلمی که زندگیش را بازگو می کرد گفت : مهاجر پذیری در مقیاس بزرگ ، هویت قومی کشور میزبان را کمرنگ می کند. ایتالیا باید از مهاجران مسیحی و مردمی استقبال کند که تا حد امکان با مردم ما سازگار باشند. او همچنین در ماه مارس در پارلمان ایتالیا با «پناهجوی واقعی» خواندن اوکراینی ها از دولت خواست که از فرصت استفاده کرده و جلوی مهاجرت غیر قانونی را بگیرد.

میشائیل بوشهویار ، صاحب گروه بشر دوستانه ای به نام چشم دریا است. این گروه یک سازمان خصوصی و غیر نظامی نجات دریایی است و در دریای مدیترانه به مهاجرانی که در دریا گرفتار شده اند کمک می کند و آنها را نجات می دهد.این سازمان تا به حال جان هزاران مهاجر را در آب های مرکزی دریای مدیترانه نجات داده است . او سیاست سخت گیرانه ایتالیا را در زمره تلاش های گسترده اروپا برای جلوگیری از ورود مهاجران می داند و می گوید : در حال حاضر هیچ بارقه امیدی برای بهتر شدن شرایط مهاجران نمی بینم.

به نظر می رسد سرعت و مقیاس اقدامات مهاجر ستیز ایتالیا وابسته به شخص وزیر کشور انتخابی آینده است. ماتئو سالوینی ، متحد اصلی ملونی که رهبری اتحادیه راستگرایان موسوم به اتحادیه شمالی را برعهده دارد ، در سالهای 2018 و 2019 وزیر کشور ایتالیا بوده است . او در آن زمان اقدامات سخت گیرانه ضد مهاجرتی را ارائه کرد. سالوینی اکنون برای عهده داری مسئولیت وزارت کشور با هدف احیای این اقدامات به اصطلاح امنیتی اظهار تمایل کرده است.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=1968
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x