سه‌شنبه 4 ثور 1403 برابر با Tuesday, 23 April , 2024
جستجو
Close this search box.
سواد آموزی اتباع خارجی

سوادآموزی اتباع خارجی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ضرورت دارد

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی استان گلستان با تأکید بر سواد آموزی اتباع خارجی ، گفت: جامعه باید به این باور برسد که سوادآموزی امری ضروری است و در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، سوادآموزی به ویژه برای اتباع خارجی ضرورت دارد.

به گزارش خبرگزاری «مهاجر» به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان گلستان، ابراهیم اسلانی صبح سه شنبه یکم شهریور در نشست با معاون سواد آموزی آموزش و پرورش اين استان گفت: عدم بهره مندی از آموزش میتواند به عنوان یکی از شاخصه های آسیب اجتماعی بوده و تبعات و آثار منفی بسیاری را بدنبال داشته باشد.
وی اظهار کرد: سواد آموزی و بهره مندی از تحصیلات برای پناهندگان مقیم استان از اهمیت زیادی برخوردار می باشد تاجایی که برابر منویات مقام معظم رهبری که فرمودند تمامی کودکان فارغ از جنسیت و تابعیت و مدرک اقامتی می بایست از نعمت آموزش بهره مند شوند سالانه تعداد زیادی از کودکان فاقد مدارک هویتی لازم التعلیم اتباع خارجی مدارک لازم برای امر تحصیل دریافت میکنند.
مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی گلستان ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش، فنی حرفه ای و نهضت سواد آموزی از ظرفیت سازمان های بین المللی و جذب بودجه و اعتبار آنان نیز در راستای آموزش و توانمند سازی پناهندگان استفاده میکنیم.
معاونت نهضت سواد آموزی آموزش و پرورش استان با اشاره به پروژه های بین المللی گفت: در سال جاری با بودجه کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان تعداد 300 نفر از پناهندگان مقیم شهرستانهای گرگان و گنبد کاوس از نعمت سواد آموزی و تحصیلات تکمیلی بهرهمند خواهند گردید لذا خواستار مساعدت و یاری مسئولین و دست اندر کاران مربوطه به امور پناهندگان جهت خدمت رسانی بهتر و بیشتر در زمینه آموزش و سوادآموزی پناهندگان شدند

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=1487
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x