دوشنبه 17 ثور 1403 برابر با Monday, 6 May , 2024
جستجو
Close this search box.
ایجاد زمینه تحصیل برای دانشجویان افغان در قطر

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ کاردار سفارت آمریکا در افغانستان از ایجاد زمینه تحصیل در قطر برای 200 تن از محصلان دانشگاه امریکایی افغانستان خبر داد و گفت مردم افغانستان به منظور آبادی وطن شان به تحصیلات مدرن نیازمندند.

به دنبال منع زنان و دختران افغان از آموزش و بستن دانشگاه ها به دست طالبان، اقدامات مختلفی برای تحصیل دختران محروم شده انجام شده است.

ایالات متحده امریکا زمینه آموزش ده ها دانشجوی محروم از آموزش دانشگاه امریکایی – افغانستان در کشور های منطقه فراهم ساخته است.

کرن دکر، شارژدافیر سفارت امریکا برای أفغانستان در صفحه توییتر/ایکس با انتشارتصویری نگاشته است که به کمک ایالات متحده و قطر زمینه آموزش ۲۰۰ دانشجوی افغان دانشگاه امریکایی أفغانستان در دوحه پایتخت قطر فراهم شده است. خانم دکر در مورد اینکه چه تعداد از این دانشجویان را دختران و زنان تشکیل می دهند، چیزی نگفته است.

او در مراسم استقبال از این دانشجویان گفته است: «افغان ها برای ساختن یک أفغانستان مدرن، نیاز به دسترسی به آموزش مدرن دارند.» وی تاکید کرده است کشورش از صد ها دانشجوی أفغانستان در دانشگاه های کشور های منطقه حمایت می کند.

طالبان دو سال پیش پس از رسیدن به قدرت در افغانستان، دختران و زنان را از آموزش در مکاتب و دانشگاه ها ممنوع کردند.

با وجود تقاضای مکرر جامعه جهانی برای بازگشایی مکاتب و دانشگاه ها به روی زنان و دختران، طالبان هیچ اعتنایی به این درخواست نکرده و روز به روز قوانین محدود کننده ای برای زنان و دختران وضع کردند.

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=5400
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x