جمعه 14 ثور 1403 برابر با Friday, 3 May , 2024
جستجو
Close this search box.
دیپورت مهاجرین از آلمان

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ سران بعضی از احزاب معتبر در آلمان اظهار داشتند که روند دیپورت مهاجرین مجرم به افغانستان باید مجددا ادامه پیدا کند. یک سیاست مدار این کشور در این رابطه گفت: فرودگاه کابل باز است و شرایط دیپورت این مهاجران فراهم شده است.

بعضی از سران حزب دموکرات آزاد در این کشور، اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان و اتحادیه سوسیال مسیحی بایرن در پارلمان این کشور گفته اند روند اخراج پناهجویان به افغانستان از سر گرفته شود.

از این میان، اشتیفن تومای، رئیس فراکسیون پارلمانی دموکرات آزاد آلمان در مصاحبه با گروه رسانه‌ای بایرن گفت: «هر شخصی که به عنوان یک فرد خارجی به دلیل ارتکاب جرایم جنایی به طور قانونی محکوم شده و به عنوان یک فرد خطرناک طبقه بندی شده است، باید آلمان را ترک کند.»

این چهره سیاسی آلمان به گونه مثال به اخراج حدود ۶۵۰ افغان در نیمه اول سال روان از آلمان به کشورهای هم مرز با افغانستان اشاره کرده گفت: «این موضوع که آیا افغانستان برای “جنایتکاران، مجرمان اسلام‌گرا، جهادی یا سلفی” ناامن است یا خیر، به گونه موردی ارزیابی شود.»

افزون بر این، الکساند تروم سخنگوی سیاست داخلی گروه پارلمانی احزاب همکار اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان و اتحادیه سوسیال مسیحی بایرن خواسته است که امکان اخراج حداقل برای جنایتکاران جدی و افراد خطرناک به افغانسان مساعد شود. این عضو پارلمان آلمان به عنوان نمونه به ترکیه اشاره کرده است. ترکیه اخراج شهروندان افغانستان را کماکان ادامه می‌دهد. الکساندر تروم افزود: «میدان هوایی کابل باز است و در اصل اخراج به افغانستان امکان پذیر است.»

ایران هفته گذشته هزاران مهاجر افغان را اخراج کرده است

از جانب دیگر، دیرک ویزی معاون جناح پارلمانی حزب سوسیال دموکرات آلمان برخلاف این درخواست گفته است که پیشنهادات باید قابل اجرا باشند. او گفته است که وضعیت امنیتی باید امکان اخراج را در کشور مقصد امکان پذیر سازد. ویزی تاکید کرد: «پناهجویان پذیرفته نشده که مرتکب جنایات جدی در آلمان شده اند، حق اقامت خود را از دست داده اند. ما نمی‌توانیم مردم را به مرگ احتمالی بفرستیم.»

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=5465
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x