پنج‌شنبه 30 حمل 1403 برابر با Thursday, 18 April , 2024
جستجو
Close this search box.
رفتار بلغارستان با پناهجویان افغان

طبق گزارشات به دست آمده در 6 may، حاکی از آزار و شکنجه ی پناهجویان افغانستانی توسط دولت بلغارستان، دیدبان حقوق بشر با چندی از پناهجویان آزار دیده مصاحبه کرده. اکثر آنها اظهار داشتند که پلیس بلغارستان بعد از ضرب و جرح، آنها را بازداشت کرده. همچنین شاکی بودند که پلیس بلغارستان بدون مصاحبه رسمی و درخواست پناهندگی در دمای منفی صفر درجه، برهنه شان کرده، اموالشان را دزدیده و بعد از شکنجه های بسیار به کشور ترکیه بازگردانده شدند.

 

پلیس بلغارستان با سگ ها

 

یکی از پناهجویان در اینباره می گوید: ” یکی از همراهان ما به جهت اینکه قبلا مدتی در بلغارستان کار کرده بود زبان بلغاری بلد بود، وقتی جلو رفت تا با پلیس صحبت کند، بعد از چند دقیقه پلیس بلغارستان سگ را روی او رها کرد، او به زبان بلغاری التماس می کرد “خواهش می کنم سگ را از روی من بردارید” ولی آنها توجهی نمی کردند و ما شاهد این بودیم که سگ بلغاری ها چگونه او را گاز می گرفت و همه جا پر از خون شده بود… حتی پس از آن هم افسار سگ را در دست گرفته بودند و وانمود میکردند که می خواهند افسار را ول کنند.

 

میشل راندهاوا نیز این اظهارات را تایید کرده و گفته: ” دولت بلغارستان پناهجویان را به طرز فجیحی از مرز زمینی به ترکیه برمی گرداند. بلغارستان باید هرچه سریعتر این عمل غیر قانونی و غیر انسانی را متوقف کند. اتحادیه اروپا در این باره اطمینان حاصل می کند که پناهجویان بتوانند به رویه های عادلانه پناهندگی دسترسی پیدا کنند.” وی یکی از افسران  حقوق پناهندگان و مهاجران دیده بان است.

 

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=624
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x