پنج‌شنبه 9 حمل 1403 برابر با Thursday, 28 March , 2024
جستجو
Close this search box.
اخراج مهاجران افغان از پاکستان

باز هم یک زندانی افغانستانی در زندان کراچی جان سپرد

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ رسانه های کشور پاکستان اعلام کردند یک تبعه افغانستانی به نام فیض محمد که یک ماه قبل توسط پلیس پاکستان و به خاطر نداشتن مدرک اقامتی بازداشت شده بود، در زندان لندی کراچی درگذشته است. خبرها حاکی از این است که فیض محمد که 60 سال سن داشته است بعد از اینکه به زندان می افتد دچار بیماری سختی می شود و در همان جا نیز جان میسپارد.

به دنبال مهاجرت افغان ها به دلیل حاکمیت طالبان به کشورهای منطقه؛ دولت و پلیس پاکستان رفتار خشونت آمیزی علیه مهاجران افغانستانی در پیش گرفتند. آمارها نشان می دهد حدود 800 تبعه افغانستانی در زندان های پاکستان و فقط به دلیل نداشتن مدارک اقامتی زندانی هستند. این در حالی است که مردم افغانستان به دلیل فقر، بی‌کاری و تهدیدات امنیتی مجبور می‌شوند کشورشان را ترک کنند.

بحران اقتصادی و امنیتی در افغانستان باعث شده مردم این کشور خطرات مسیر مهاجرت را به جان بخرند و راهی کشورهای دیگر شوند. چندی پیش اداره تحقیقات فدرال پاکستان ۵ شهروند افغانستان را که قصد سفر به بریتانیا را داشتند، از میدان‌هوایی پشاور بازداشت کرد. چند روز قبل نیز جسد ۱۸ شهروند افغانستان از داخل وسیله‌ای نقلیه‌ در بلغارستان یافت شد.

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=3603
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x