جمعه 7 ثور 1403 برابر با Thursday, 25 April , 2024
جستجو
Close this search box.
تفاوت نژاد پرستی با مهاجر ستیزی

سازمان نجات کودکان: با کودکان پناهجو از ملیت های مختلف به مساوات رفتار نمی شود

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ سازمان نجات کودکان معتقد است با کودکان مهاجر از ملیت های گوناگون، به مساوات رفتار نمی شود. این سازمان می گوید کودکان اوکراینی نسبت به سایر کودکان مهاجر از دیگر کشورها در وضعیت بهتری به سر می برند.

سازمان بین المللی نجات کودکان، هفته پیش در برلین گزارشی در رابطه با شرایط کودکان مهاجر تحت عنوان «امنیت برای برخی» ارائه داد. در این گزارش نوشته شده که: خانواده پناهجویان اوکراینی می توانند به صورت قانونی به کشورهای اروپایی مهاجرت نموده و در آن جا از هر لحاظ مورد حمایت قرار می گیرند، این درحالیست که مهاجران سایر کشورهای جهان با طی کردن راه های پر خطر به صورت غیرقانونی در آخر رفتار خشونت آمیز و تحقیر آمیز و در برخی موارد دیپورت را نیز تجربه خواهند کرد.

این موسسه خیریه کودکان خواسته است تا “از برخوردی که با پناهجویان اوکرایینی می‌شود به عنوان برخورد معیاری برای یک سیاست مهاجرتی جدید استفاده شود.”

به گفته این سازمان، اتحادیه اروپا با سیاست «عدم پذیرش و بازدارندگی اش» می‌پذیرد که مردم در حال فرار از طریق مسیر مدیترانه جان خود را از دست می‌دهند. با اشاره به ارقام آژانس پناهندگی سازمان ملل متحد، از سال ۲۰۱۹ تاکنون حداقل ۸۰۰۰ پناهجو کشته یا مفقود شده اند.

این سازمان تأکید می‌کند: «این بدان معناست، از هر ۵۰ نفری که از مسیر مدیترانه برای رسیدن به اتحادیه اروپا استفاده می‌کنند، به دلیل سیاست بازدارندگی اتحادیه اروپا، یک نفر جان خود را از دست می‌دهد.»

در اجلاس اتحادیه اروپا در هفته گذشته، سران کشورها و حکومت‌ها از تشدید سیاست های پناهندگی و مهاجرت و همچنان گسترش حصارهای مرزی در سرحدات خارجی اتحادیه اروپا به منظور کاهش رقم مهاجران غیرقانونی به این اتحادیه صحبت کردند.

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=3495
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x