شنبه 8 ثور 1403 برابر با Saturday, 27 April , 2024
جستجو
Close this search box.
ساخت مدرسه پناهندگان

ساخت مدرسه پناهندگان با مشارکت کمیساریا و آموزش و پرورش ایران در پاکدشت

روز شنبه مراسم افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه پناهندگان با مشارکت کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و وزارت آموزش و پرورش در شهرستان پاکدشت برگزار شد.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش ایران گفت: به منظور تحصیل ۷۰۰ هزار دانش‌آموز اتباع خارجی که در کشور حضور دارند، نیاز به ۲۳ هزار کلاس درس است. کمیساریای عالی پناهندگان ۶۰۰ کلاس درس مورد نیاز آنان را تامین کرده‌است.

وی افزود: جمهوری اسلامی در احداث مدارس با کمیساریای عالی پناهندگان مشارکت کرده است به طور مثال در مدرسه‌ای که امروز در پاکدشت به بهره‌برداری رسید، از مجموع ۱۵۰میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز، ۸۰ میلیارد توسط کمیساریا و ۷۰ میلیارد ریال از سوی وزارت آموزش و پرورش تامین شده است.پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

بیشتر بخوانید: حمایت آموزش و پرورش ایران از دانش آموزان نخبه اتباع خارجی

این مسئول خاطرنشان کرد: علاوه بر فضای آموزشی مورد نیاز تحصیل دانش‌آموزان اتباع، معلمان نیز تلاش بسیاری انجام می دهند و تنها حقوق معلمان مورد نیاز اتباع سالانه بیش از ۴۵ هزار میلیارد ریال است که این امتیاز ویژه‌ای از سوی جمهوری اسلامی به اتباع بوده که در مجامع جهانی باید به آن پرداخته شود.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: این خدمات مستقیم، بخشی از امتیازات جمهوری اسلامی فقط در حوزه آموزش و پرورش است در حالی که این افراد در حوزه بهداشت و درمان، فرهنگ و هنر، اشتغال، توانمندسازی و بسیاری از زیرساخت‌های مورد نیاز نیز خدمات ویژه‌ای از ایران اسلامی دریافت می‌کنند و لازم است تا کمیساریای عالی پناهندگان توجه بیشتری به این حوزه داشته و زمینه را برای کیفیت بخشی به آموزش آنان فراهم کند. وی افزود از نمایندگان کمیساریان عالی پناهندگان درخواست می‌شود تا این خدمات و هزینه های مستقیم و غیرمستقیم را به جهانیان منتقل کنند .

بیشتر بخوانید: کشف داروی فشار خون بالا توسط بانوی افغانستانی

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=2341
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x