چهارشنبه 5 ثور 1403 برابر با Wednesday, 24 April , 2024
جستجو
Close this search box.
1500 تن از اتباع خارجی در سامانه ثنا نام نویسی کردند

1500 تن از اتباع خارجی در سامانه ثنای قوه قضائیه نام نویسی کرده اند

محمد کاظمی فرد ، رئیس مرکز فناوری اطلاعات قوه قضاییه در رابطه با بهره مندی اتباع و مهاجرین خارجی از سامانه ثنا گفت : در طول 15 روز اخیر بیشتر از 1500 تن از اتباع خارجی در سامانه ثنا نام نویسی کرده اند.

رئیس مرکز فناوری قوه قضاییه دیروز در جلسه شورای عالی قضائی افزود: از روز یکم آذرماه تا به امروز 1559 تن از اتباع خارجی از کشورهای افغانستان و پاکستان و عراق در سامانه ثنا نام نویسی کرده اند.

با ارائه خدمات‌رسانی الکترونیک به اتباع خارجی از سوی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، این گروه می‌توانند بخش قابل توجهی از امور خود را بدون مراجعه حضوری به مراجع قضایی حل و فصل کنند.

ارائه خدمات الکترونیک قضایی به اتباع از ابتدای شهریور امسال به صورت آزمایشی شروع به کار کرد و ابتدای آذر رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به انجام مراحل آزمایشی و همچنین نسخه‌گذاری نرم‌افزاری در سراسر کشور، از قابل استفاده بودن این سرویس در همه مراجع قضایی و دفاتر خدمات الکترونیک قضایی خبر داد. آقای کاظمی فرد گفت: با ارائه این سرویس، اتباع خارجی می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و همچنین مراجع قضایی نسبت به ثبت نام ثنا و به تبع آن امکان دریافت ابلاغ‌های الکترونیکی اقدام کنند.

اما ثبت نام و دریافت کد ثنا و ابلاغ‌های الکترونیکی، تنها امکانی نیست که در اختیار اتباع خارجی قرا گرفته است. در واقع، آن‌ها همانند میزبانان ایرانی خود می‌توانند از سایر اطلاع‌رسانی‌های مهم که مرتبط با حوزه قضایی و دستگاه قضاست بهره‌مند شوند. از جمله این موارد می‌توان به ثبت و ارجاع پرونده، صدور ابلاغیه، صدور رای، ارسال به تجدید نظر خواهی، اجرای احکام و موارد دیگر اشاره کرد که به آن‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.

همچنین، اتباع خارجی اکنون امکان ورود به پنجره واحد خدمات هوشمند قضایی را هم خواهند داشت. به عبارت دیگر، آن‌ها می‌توانند از خدماتی مانند اطلاع‌رسانی پرونده، نوبت‌دهی قضایی، پرداخت هزینه و شرکت در دادرسی‌های الکترونیک هم بهره‌مند شوند.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=2652
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
3 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x