پنج‌شنبه 6 ثور 1403 برابر با Thursday, 25 April , 2024
جستجو
Close this search box.
مشکل خرید بلیط مترو تهران برای اتباع افغانستانی

برای اتباع خارجی کارت ملی ویژه اتباع صادر می شود

ابوالفضل ابوترابی گفت: بر مبنای اجرای طرح ساماندهی اتباع ، مشخصات و اطلاعات ایشان در سامانه ی مربوط به آن ثبت می شود و بعد از آن برای آنها کارت ویژه ملی اتباع خارجی صادر می شود.

به گزارش خبرگزاری «مهاجر» به نقل از تسنیم ، این عضو کمیسیون شوراهای مجلس ایران گفت: طرح ساماندهی اتباع خارجی مورد بررسی قرار گرفته و به تصویب رسیده و برای بررسی بیشتر، به هیئت رئیسه مجلس فرستاده شده است.

هم اکنون در ایران 5 میلیون افغانستانی زندگی می کنند که این مسئله ضرورت طرح ساماندهی اتباع را نمایان می کند. ابوترابی در مورد روند ثبت اطلاعات افراد گفت: اتباع باید انگشت نگاری و چهره نگاری شوند و اطلاعات و مشخصات شان در سامانه ثبت شود و بر اساس همین اطلاعات کارت ویژه ملی اتباع خارجی برایشان صادر می شود.

اتباع با این کارت می توانند کارهای اداری شان از قبیل کارهای بانکی ، گرفتن گواهینامه ، خریداری خودرو و … را انجام دهند.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس ادامه داد: با طرح ساماندهی اتباع خارجی ، محل کار ، کارفرما، بیمه و … آنها مشخص و در سامانه ای ثبت می شود. ابوترابی تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از این اتباع برای شغل ، رهن خانه، افتتاح حساب بانکی، و بسیاری از امور اداری دچار مشکل هستند که با اجرای این طرح بسیاری از این مشکلات برطرف می شود.

وی با بیان این که دو سال بر روی طرح ساماندهی اتباع خارجی مطالعه و بررسی صورت گرفته است ، گفت: این طرح در 100 ماده و تبصره تدوین شده که به زودی در جلسه علنی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه در حال حاضر 14 دستگاه متولی امور اتباع خارجی هستند گفت: با این طرح تکلیف همه دستگاه ها در امور اتباع خارجی مشخص می شود و همه موضوعات مربوط به اتباع در سازمانی به نام سازمان ملی مهاجرت جمع آوری می شود.

دولت نیز لایحه تشکیل سازمان ملی مهاجرت را به مجلس ارائه داده بود که در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در حال بررسی است.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=1916
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

باسلام خدمت دولتمردان شریف وهمچنین ملت شریف جمهوری اسلامی ایران
سپاس فراوان از میزبانی بیش از چهار دهه وخدمات انسان دوستانه و لطف ومهمان نوازی که بابت ما مهاجرین افغانستانی متحمل شدید
و از اینکه مثل گذشته هر چه بیشتر به فکر راحتی افغانستانی ها هستید واجازه یک زندگی راحت وبدون دقدقه در کشور جمهوری اسلامی ایران اعطا نمودید بدون هیچ چشم داشتی احتراما بنده حقیر به نوبه خودم صمیمانه تشکر میکنم
واز این‌ که در ایران زندگی میکنم بسیار خرسند هستم
کشور ایران را خیلی دوست دارم
امیدوارم فرد مثبتی در جامعه باشم

آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
1
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x