سه‌شنبه 11 ثور 1403 برابر با Tuesday, 30 April , 2024
جستجو
Close this search box.
سقوط دولت هلند

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ خبرهایی حاکی از سقوط دولت هلند منتشر شده که نشان می دهد دولت هلند بخاطر تفرقه بین احزاب دولتی این کشور بر سر قوانین مهاجرتی، سقوط نموده است. دولت این کشور که یک سال و نیم قبل تشکیل شده بود از ابتدا با اختلاف نظرهای فراوان اعضایش در مورد سیاست های مهاجرپذیری مواجه بود.

در هیچ کدام از گفتگوهایی که بین احزاب دولت هلند به ریاست نخست وزیر مارک روته برگزار شد، توافقی به دست نیامد. آقای روته تا کنون سقوط دولتش را تکذیب یا تایید نکرده است اما می گوید بزودی با رسانه‌ها صحبت خواهد کرد.

با سقوط دولت انتخابات زودرس، احتمالا در پاییز برگزار خواهد شد. انتظار می‌رود که مارک روته استعفای کابینه خود را اعلام کند. حزب محافظه‌کار او به دنبال محدود کردن پذیرش پناهجویان است، اما دو حزب دیگر ائتلاف حاضر به حمایت از این طرح نبودند.

یکی از پیشنهادهای بسیار تنش‌زا آن است که ورود اعضای خانواده پناهجویان حاضر در هلند به این کشور محدود شود. حزب دموکرات مسیحی حاضر در ائتلاف با توجه به گرایشش به ارزش‌های خانوادگی با چنین سیاستی مخالف بود و حزب د‌ی ۶۶ هم، که از نظر سیاست‌های اجتماعی لیبرال است، با این کار مخالف بود.

بنا به سیاست پیشنهادی در هر ماه تنها ۲۰۰ نفر از اعضای خانواده پناهجویان اجازه ورود به هلند را می‌یافتند. مارک روته ۵۶ ساله طولانی‌ترین دوران زمامداری را در هلند داشته و از سال ۲۰۱۰ نخست‌وزیر هلند بوده است.

آقای روته از ژانویه ۲۰۲۲ در راس چهارمین کابینه ائتلافی خود قرار گرفت. او در سال‌های گذشته در حوزه سیاست‌های مهاجرتی تحت فشار بوده است و قدرت گرفتن جریان راست افراطی، مانند حزب آزادی به رهبری خیرت ویلدرز، تهدیدی برای قدرت او و حزبش محسوب شده است. آقای ویلدرز سیاستمدار دست‌راستی‌ایست که از سال ۱۹۹۸ تاکنون عضو مجلس هلند است.

در بسیاری از کشورهای اروپایی جریان‌های راست افراطی با تاکید بر هویت اروپایی و ضدیت با پذیرش مهاجران موفق به گسترش پایگاه اجتماعی خود شده‌‌اند و جریان‌های راست میانه را تضعیف کرده‌اند.

منبع: بی بی سی فارسی

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=4990
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x