شنبه 8 ثور 1403 برابر با Saturday, 27 April , 2024
جستجو
Close this search box.

فاطمه راشدی بامیکان، دبیر اجرایی جشنواره شهرزاد و دنیازاد، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری مهاجر گفت: جشنواره شهرزاد و دنیازاد یک جشنواره مردم‌نهاد و مستقل است که کودکان و نوجوانان افغانستان صاحبان اصلی آنند. او افزود: انجمن ادبیات کودک و نوجوان افغانستان صاحب‌امتیاز جشنواره شهرزاد و دنیازاد است و کوشش می‌کند با برگزاری این جشنواره، گفتمان ادبیات کودک و نوجوان را برای جامعه افغانستان بسازد.

دبیر اجرایی جشنواره شهرزاد و دنیازاد گفت: شهرزاد و دنیازاد 1402 مثل دوره‌ی قبل یعنی نخستین دوره جشنواره، مراسم اختتامیه‌اش را در زمستان برگزار کرد و خوشحالیم که توانسته‌ایم قدردان اعتماد کودکان و نوجوانان افغانستان به جشنواره شهرزاد و دنیازاد باشیم.

نویسنده کتاب «پرواز قاصدک‌های مهاجر» افزود: امسال خاطره‌نویسی درباره درس و تحصیل محور اصلی جشنواره بود و آثار خواندنی و خوبی به دبیرخانه رسید، که برگزیدگانش معرفی و تقدیر شدند. برگزیدگانی هم داشتیم که به سبب دروی راه و مشکلات دیگر نتوانستند در مراسم اختتامیه جشنواره حضور پیدا کنند. دبیرخانه وظیفه خود می‌داند در بهار پیش رو جوایز این عزیزان را به آنها برساند و در برنامه‌های حضوری و شایسته‌ای که تدارک می‌بیند از آنها تقدیر کند.

وی افزود: مجموعه آثار برتر این دوره مثل آثار برتر سال گذشته در کتابی ویژه و مستقل منتشر خواهد شد و اکنون فرآیندهای مقدماتی چاپ و نشر این کتاب را طی می‌کنیم.

/پایان/

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=6856
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x