سه‌شنبه 18 ثور 1403 برابر با Tuesday, 7 May , 2024
جستجو
Close this search box.
طرح تعیین وضعیت شغلی اتباع

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ نام نویسی و نوبت دهی اتباع افغانستان در طرح تعیین وضعیت شغلی ویژه مهاجران افغان ادامه دارد. این طرح از تاریخ 9 اسفند ماه سال پیش آغاز و همچنان تا آخر فروردین ماه سال جاری ادامه خواهد داشت. ابراهیمی، مدیر کل اشتغال وزارت کار ایران گفت:  مهاجران افغانستانی تابه حال به خوبی از این طرح استقبال کرده اند. در نوبت دهی تعداد بالغ بر 600 هزار تن از اتباع افغانستانی شرکت داشته اند. هرچند اطلاعات 70 هزار تن به ثبت رسیده است. ابراهیم افزود: رسیدگی و ثبت اطلاعات کلیه اتباع شرکت کرده در این طرح تا آخر خرداد انجام خواهد شد.

مهلت شرکت در این طرح تا 31 فروردین است. مدیر کل اشتغال وزارت کار و رفاه اجتماعی از کارفرمایان و کارگران افغانستانی خواست از فرصت باقی مانده برای تعیین وضعیت شغلی کارگران خارجی خود استفاده کنند. اتباع افغانستانی مشمول این طرح که در استان‌های تهران، البرز، قم، گلستان، هرمزگان و بوشهر ساکن هستند، باید جهت ارائه اطلاعات اولیه و اخذ نوبت به سایت کانون به نشانی kanoonnobat.ir مراجعه کنند. نوبت­‌دهی در سایر استان­‌های مجاز شامل خراسان‌جنوبی، خراسان‌رضوی، سمنان، قزوین، فارس، مرکزی، یزد، کرمان و اصفهان به‌صورت حضوری است.

این طرح فرصت خوبی است که اتباع افغانستانی بتوانند وضعیت اشتغال‌شان را در ایران قانونی کنند. چراکه دریافت پروانه اشتغال به نفع مهاجران است و امکان حمایت دولت از حقوق کارگران مهاجر را فراهم می­‌کند. اتباع افغانستانی که در این طرح شرکت نکنند از اقامت قانونی در ایران محروم شده و نسبت به اخراج آن‌­ها اقدام خواهد شد. همچنین عدم شرکت در این طرح موجب جریمه کارفرمایان متخلف می­‌شود که میزان آن با توجه به حداقل دستمزد امسال، حدود ۸۸۰ هزار تومان برای هر روز می باشد.

منبع: دیاران

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=4130
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x