سه‌شنبه 18 ثور 1403 برابر با Tuesday, 7 May , 2024
جستجو
Close this search box.
طرح تعیین وضعیت شغلی اتباع

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ با اعلام اداره کل اشتغال اتباع خارجی ایران در رابطه با طرح وضعیت شغلی اتباع افغانستانی در ایران، مهلت نام نویسی در این طرح به دلیل تداخل با ایام تعطیلات و ماه رمضان تا نیمه اردیبهشت تمدید شده است. طبق آمار این اداره تا کنون تنها 248 هزار نفر از واجدین شرایط در این طرح اقدام به ثبت اطلاعات نموده اند.

با توجه به اهمیت این طرح برای ادامه اقامت قانونی اتباع مهاجر و فواید آن برای اشتغال مهاجران، توصیه می‌شود آن دسته از مشمولانی که تاکنون ثبت‌نام نکرده‌اند، تا ۱۵ اردیبهشت ثبت‌نام خود را انجام دهند.

طبق گزارش اداره اشتغال اتباع خارجی وزارت کار تا کنون ۲۴۸ هزار تن از مشمولین این طرح ثبت اطلاعات شده‌اند. همچنین رسیدگی به درخواست‌ها در کارگروه‌های نیازسنجی اشتغال استان‌ها در دست بررسی است. تاکنون نیز این کارگروه‌ها به درخواست بیش از ۶۷ هزار نفر از این اتباع افغانستانی رسیدگی کرده‌اند. تعداد شرکت‌کنندگان در طرح سرشماری سال ۱۴۰۱ طبق اعلام وزارت کشور بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بودند. از این جمعیت کثیر تا کنون فقط ۲۴۸ هزار نفر مشارکت کرده‌اند و این به معنی است که اکثریت مشمولان این طرح هنوز ثبت‌نام نکرده‌اند.

منبع: دیاران

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=4356
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x