جمعه 10 حمل 1403 برابر با Thursday, 28 March , 2024
جستجو
Close this search box.
عذرخواهی پلیس تورنتو بابت نژادپرستی نظام یافته در نیروهای کانادا

 

بر طبق تحقیقات انجام شده بر رفتار پلیس تورنتو، اعلام شد احتمال اینکه شهروندان سیاهپوست توسط پلیس متوقف و بازپرسی شوند دو برابر دیگر شهروندان است. همچنین احتمال استفاده نیروی قهری پلیس علیه این شهروندان 1.5 برابر دیگران است.

متاسفانه انتقادها و ترس از وجود نژادپرستی نظام یافته در بین نیروهای پلیس تورنتو صحت داشته و پلیس شهری غیر سفیدپوستان را بیشتر هدف می گیرد.

در این تحقیقات، 949 مورد استفاده پلیس از نیروهای قهری و 7114 مورد تفتیش بدنی در سال 2020 مبنا قرار داده شده. همچنین در برخورد با سیاهپوستان بومی آمریکا، خاورمیانه ای ها، و افراد آسیای شرقی، تفتیش بدنی و استفاده از زور بیشتری استفاده شده و پلیس در این مواردزود تر دست به اسلحه برده.

احتمال اینکه پلیس تورنتو بر روی سیاه پوستان، خاورمیانه ای ها، و آسیای شرقی ها، بدون در نظر گرفتن اینکه شهروندان مسلح بوده اند یا خیر، اسلحه بکشد 1.5 برابر بیشتر از افراد دیگر بوده.

به همین سبب رئییس پلیس تورنتو، در روز چهارشنبه-15 ژوئن ، بابت این اقدامات تعصب آمیز و رنج و عذاب آور به وجود آمده توسط نیرو های پلیس، از شهروندان عذرخواهی کرد.

جیمز رمر همچنین گفته است: “تبعیض سیستماتیک و نظام یافته در روش کار پلیس ما وجود دارد. به عنوان رئیس این نیرو و همچنین به نیابت از افسران و مردم متاسفم، و بدون هیچ بهونه ای عذرخواهی می کنم.”

فعالان گروه No Pride in Policing عذرخواهی رئییس پلیس را رد کرده و گفته: ” رئییس رمر، ما عذرخواهی شما را نمی پذیریم!” و این رفتار رئییس پلیس را “ترفند روابط عمومی” برای حفظ آبروی پلیس خوانده.

اداره پلیس تورنتو، همچنین طرح خود برای مقابله با نژادپرستی و تبعیض نظام یافته در میان نیروهای خود منتشر کرد و در آن 38 مورد اقدام در نظر گرفته شده است. یکی از این اقدامات برگزاری جلسات متعدد با هدف اصلاحات نیروی پلیس، در بین شهروندان و اقشار مختلف است.

تورنتو بزرگترین پر جمعیت ترین شهر کاناداست. پلیس تورنتو جمع آوری اطلاعات مربوط به برخوردهای نژادپرستانه از سال 2019 برای مقابله با نژادپرستی شروع کرده است.

 

منبع: بی بی سی فارسی

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=1027
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x