شنبه 29 ثور 1403 برابر با Saturday, 18 May , 2024
جستجو
Close this search box.
جان باختن بیش از 500 افغان در مسیر مهاجرت

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ بعد از گذشت چند روز از سانحه غرق شدن قایق در آب های تونس بار دیگر افراد بسیاری در غرق شدن یک قایق حامل مهاجران در سواحل تونس جان خود را از دست دادند. نیروی دریایی این کشور اعلام کرد که این حادثه به غرق شدن 25 مهاجر انجامید و خوشبختانه توانسته اند جان 76 نفر از این مهاجران را نجات دهند.

لازم به ذکر است که در بین افراد سوار بر این قایق پناهجویانی از کشورهای جنوب آفریقا بوده اند. هنوز مشخص نیست که این قایق از کجا به مقصد اروپا حرکت کرده است. بسیاری از مهاجران به خاطر یک آینده بهتر، سفر خطرناک از طریق آب های مدیترانه را در پیش می گیرند تا خود را به اروپا برسانند.

قبلاً در هفته گذشته چندین قایق در سواحل تونس واژگون شدند که در نتیجه ده ها مهاجران جان های شان را از دست دادند. امسال، با توجه به گزارش سازمان غیردولتی انجمن تونس برای اقتصاد و حقوق اجتماعی (FTDES) در مجموع ۱۶۴ نفر در نتیجه واژگون شدن قایق های شان در سواحل تونس جان باخته اند.

تونس در حال حاضر در کنار لیبیا، مهمترین کشور ترانزیت مهاجران به حساب می آید که مهاجران از این طریق تلاش می کنند خود را به ایتالیا برسانند. وزارت داخله ایتالیا امسال شمارش کرده است ۳۱ هزار نفر با قایق ها به ایتالیا رسیده اند. در مدت مشابه سال گذشته حدود ۷۹۰۰ مورد بوده است.

از زمانی که رئیس جمهور قیس سعید، در ماه فبروری اقدامات شدیدتری علیه مهاجران را روی دست گرفته است، بسیاری از مهاجران خواستار ترک تونس اند. قیس سعید مهاجران را متهم کرده است که خشونت و جنایت را وارد کشور می کنند. از این زمان به بعد خصومت ها و حملات نژادپرستانه نیز افزایش یافته است. به دلیل تشدید بحران اقتصادی تونسی ها نیز می خواهند کشور شان را ترک کنند.

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=4194
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x