دوشنبه 10 ثور 1403 برابر با Sunday, 28 April , 2024
جستجو
Close this search box.
اصلاحات سیستم مهاجر پذیری اتحادیه اروپا

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ پارلمان اتحادیه اروپا، بندهای اساسی «بسته پناهندگی و مهاجرت» را به تصویب رساند. تایید این قانون اقدامی مهم محسوب می شود به این دلیل که هر کدام از کشورهای اروپایی قادر خواهند بود تا با هجوم مهاجران به مرزهایشان پس از طرح آن با کمیسیون اروپا، طرح اسکان مجدد این پناهجویان در کشورهای دیگر اتحادیه را فعال نمایند.

از اواخر ۲۰۲۲ تا به حال تعداد پناهجویان غیر مجاز وارد شده به این قاره به طور چشمگیری افزایش داشته است. بسته پناهندگی و مهاجرت روز پنجشنبه با ۴۱۹ ر‌أی موافق در برابر ۱۲۹ رأی مخالف به تصویب رسید. بخش عمده نمایندگان از جناح‌های راست و چپ میانه در پارلمان اروپا، بسته را تائید کردند در حالیکه در جناح مخالفان، نمایندگان احزاب راست افراطی حضور داشتند.

استقبال از تصویب بسته پناهندگی و مهاجرت

خوان فرناندو لوپز، نماینده حزب سوسالیست اسپانیا و رئیس آزادی‌های مدنی پارلمان، که در تدوین بسته نقش داشته، از تصویب آن اظهار رضایت کرد و گفت «به ندرت دیده شده» که نماینده‌گان درباره مهاجرت چنین متحد باشند.

ایلوا یوهانسون، مسئول امور داخلی پارلمان اروپا نیز از رأی مثبت اعضای پارلمان استقبال کرد و گفت: «حمایت یک اکثریت وسیع از متن‌های مختلف بسته پناهندگی و مهاجرت نشان می‌دهد که برخورد واقعگرایانه و اروپایی ما با موضوع مهاجرت از حمایت سیاسی جدی برخوردار است و ما در حال پیشرفت هستیم.»

به گزارش رسانه ها علیرغم رأی اکثریت نمایندگان، اختلافات میان حکومت‌های عضو بر سر مکانیزم اسکان مجدد، در شورای امور داخلی همچنان ادامه دارد.

تلاش برای تجدید نظر در صلاحیت دولت‌ها

پارلمان اروپا تلاش دارد با محدود کردن برنامه اسکان مجدد به دوره‌های بحران، اعضای اتحادیه را به یک توافق عمومی ترغیب کند اما با تشدید سیاست‌های ضد مهاجرت در کشورهایی مانند سویدن، فنلاند یا کشورهای اروپای مرکزی، تعداد بیشتری از دولت‌ها، کمتر از پیش، با پذیرفتن پناهجویان موافق هستند.

قرار است یک جلسه امور داخلی پارلمان اروپا در ماه ژوئن برگزار و در آن مذاکرات بر سر یک توافق نهایی ادامه یابد. نمایندگان در نظر دارند برای جلوگیری از موج مهاجران یا دستکم کند کردن، یک متن دیگر درباره مدیریت پناهندگی را، به متن تائید شده پیوست کنند. آن‌ها می‌خواهند از این طریق معیارها برای تعیین صلاحیت دولت‌ها در بررسی درخواست‌های پناهندگی و توزیع عادلانه مسئولیت‌ها را مورد تجدید نظر قرار دهند.

نمایندگان پارلمان همچنین می‌خواهند به جای اجبار در درخواست پناهندگی در اولین کشور ورودی در اتحادیه اروپا، پناهجویان بتوانند در کشورهایی درخواست ارائه کنند که در آن‌ها وابستگی خانوادگی، فرهنگی یا رابطه تحصیلی دارند.

در کنار این‌ها، کمیسیون اروپا این انتظار را نیز دارد که با اجرایی شدن بسته پناهندگی و مهاجرت، پناهجویانی که از مسیر دریایی و زمینی وارد شد‌ه‌اند اما شامل معیارهای پناهندگی نمی‌شوند، در کمترین زمان به کشورهای مبدا برگردانده شوند.

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=4296
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x