جمعه 10 حمل 1403 برابر با Friday, 29 March , 2024
جستجو
Close this search box.
مشکل خرید نان برای اتباع

وزارت دارایی ایران: محدودیتی برای فروش نان به اتباع نداریم

دولت ایران به زودی فاز دو برنامه هوشمند سازی یارانه آرد و نان را عملی خواهد کرد. در این رابطه ، مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی ايران اظهار کرد : در فاز دو این طرح محدودیتی برای فروش نان به اتباع و مهاجرین خارجی اعمال نشده است.

محمد جلال، مشاور وزارت دارایی ايران گفت: به دلیل اهمیت ویژه نان در معیشت مردم ، برای تصمیم گیری در خصوص آن بسیار مهم است. وی افزود : سعی داریم مانند فاز اول طرح که بدون آزادسازی قیمت نان و سهمیه‌بندی آن ، آن را اجرایی کنیم ،در فاز بعدی نیز از روش های تشویقی استفاده نماییم.

جلال در خصوص اینکه آیا کسانی که فاقد کارت بانکی هستند یا اتباع خارجی حاضر در ایران در این قالب ممکن است، برای خرید نان با چالشی مواجه شود یا خیر؟ ادامه داد: اتباع خارجی کشور و افراد فاقد کارت بانکی تا کنون هم هیچ گونه محدودیت در خرید نان یا تمایز در قیمت نداشته‌اند و در مرحله بعدی طرح، خرید نان توسط این افراد با پول نقد بر پایه کارت بانکی نانوا و تعریف شده در سامانه انجام می شود.

وی در جواب این پرسش که آیا قیمت خرید نان با پول نقد برای اتباع خارجی یا شهروندانی که کارت بانکی ندارند، فرقی با زمانی که کارت برای خرید استفاده می‌شود ، دارد ؟ نیز توضیح داد: نه محدودیتی در خرید نان برای اتباع و شهروندان فاقد کارت بانکی داریم و نه تبعیض قیمتی وجود دارد.

وی درباره جمعیت اتباع خارجی مصرف‌کننده نان در ایران نیز گفت: در کشور حدود پنج میلیون نفر تبعه‌ی خارجی حضور دارند ولی به دلیل عدم دسترسی اکثر اتباع به کارت بانکی امکان تخمین میزان مصارف نان آنها وجود ندارد.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=2740
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x