چهارشنبه 5 ثور 1403 برابر با Wednesday, 24 April , 2024
جستجو
Close this search box.
مشاغل مورد نیاز قزاقستان و اعطای اقامت 10 ساله

قزاقستان لیستی از مشاغل مورد تقاضا را برای اقامت 10 ساله اعلام کرد

 

به گزارش خبرگزاری مهاجر به نقل از رنا؛ وزارت کار کشور قزاقستان لیستی از شغل های مورد نیاز خود را که بر طبق آن شهروندان دیگر کشورها را مجاز به دریافت اقامت 10 ساله این کشور می کند، اعلام نمود. در لیست وزارت کار قزاقستان تعداد ۲۱ شغل مورد نیاز این کشور در رشته های مختلف از جمله پزشکی، مراقبت‌های بهداشت و درمان، فناوری اطلاعات و ارتباطات اعلام شده است.

اتباع خارجی با دارا بودن این مشاغل و مهارت‌ها می‌توانند به صورت ساده و بدون تایید توانایی پرداخت، برای مجوز اقامت در سازمان‌های امور داخلی درخواست دهند. مجوز اقامت به مدت ۱۰ سال یا برای مدت گذرنامه خارجی صادر می‌شود.
دستور وزارت کار در مورد تایید لیست مشاغل مورد تقاضا برای خارجی‌ها برای دریافت مجوز اقامت دائم در جمهوری قزاقستان و قوانین تشکیل آن از ۲۸ فوریه ۲۰۲۳ لازم الاجرا می‌شود.

شایان ذکر است، لیست مشاغل مورد نیاز عبارتند از جراح مغز و عصاب، هماتولوژیست، انکولوژیست، نوزادان، متخصص غدد، مهندس محقق برای فناوری معدنی، مهندس محقق برای فناوری ارگانیک، مهندس فرآیندهای دارویی، مهندس محقق تهیه مواد معدنی، مهندس هوانوردی، مهندس سخت افزار و نرم افزار سیستم فضایی، مهندس معرفی تجهیزات و تکنولوژی جدید، مهندس تجهیزات لیزر، مهندس پژوهشگر فناوری تولید خمیر، کاغذ، چاپ و الیاف، مهندس رادیوشیمیدان پزشکی، فیزیکدان پزشکی، طبقه بندی مواد اولیه نساجی، باکتری شناس، معمار زیرساخت فناوری اطلاعات، معمار نرم افزار وکارشناس ارشد آموزش صنایع (مهندسی و مهندسی) است.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=3564
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x