پنج‌شنبه 27 ثور 1403 برابر با Thursday, 16 May , 2024
جستجو
Close this search box.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری مهاجر، کتاب «مویه‌های آمو» دربردارنده‌ی سروده‌های سید سکندر حسینی بامداد عصر یک‌شنبه نهم ثور 1403 با حضور شاعران و نویسندگان ایران و افغانستان، در سالن مهر حوزه هنری استان قم برگزار شد.

حسین محمدی، سید نورالله تهماسبی خراسانی‌ و سید حسین فصیحی به نقد و بررسی این مجموعه پرداختند و سیده تکتم حسینی، مژگان فرامنش، معصومه جمالی، احسان‌الله بدخشانی، شفیق صادقی، اعلا امیری، اسحاق ثاقبی داراب، مجتبی خرسندی و سید سکندر حسینی بامداد (نویسنده مجموعه شعر مویه‌های آمو) شعرخوانی کردند.

 

منتقدان جلسه کشف مضامین و خلق ترکیب‌های زبانی و استفاده هوشمندانه و بدیع از صنایع ادبی و نیز نوآوری  مضمونی در زمینه‌های مختلف آیینی، اجتماعی و عاشقانه را ویژگی برجسته مویه‌های آمو معرفی کردند و افزودند: سلیس بودن و به‌روز بودن زبان، بلخ‌گرایی و هویت تمدنی، انتخاب درست واژگان در شعر و انتخاب مناسب عنوان کتاب و تناسب آن با سروده‌های اجتماعی و عاشقانه ستایش‌برانگیز است.

 

سید سکندر حسینی بامداد، مدیر انجمن هنر و ادبیات آئینی افغانستان و انجمن خانه مولانای بلخ مسئولیت کتابخانه فردوسی شهر مزارشریف را نیز بر عهده دارد و دفتر شعر «مویه‌های آمو» گزیده‌ای از دو دفتر شعر «چار باغ گل سرخ» و «معبد پروانه‌ها»ست.‌ بخش اول دفتر شعر «مویه‌های آمو» ۳۱ غزل از دفتر چارباغ گل سرخ است که بیشتر سروده‌های آن مضامین اجتماعی، مردمی و عاشقانه دارد. بخش دوم این کتاب هم در برگیرنده‌ی ۲۰ غزل از دفتر شعر معبد پروانه‌هاست که حاوی اشعار دینی و آیینی و مذهبی است. در مجموع، دفتر شعر «مویه‌های آمو» شامل ۵۱ غزل در ۱۲۰ صفحه است که در نشر شاعران پارسی‌زبان به چاپ رسیده و سال 1402 در نمایشگاه بین‌الملی کتاب تهران نیز عرضه شد.

 

/پایان/

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=7042
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x