شنبه 15 ثور 1403 برابر با Saturday, 4 May , 2024
جستجو
Close this search box.
مهاجرستیزی

پلیس ایرلند از بازگشت آرامش به خیابان‌های دوبلین خبر داد. آشوب‌های اخیر در پی حمله فردی با چاقو به چندین نفر مقابل مدرسه‌ای در این شهر رخ داد. در این بین مرد مهاجری هم که با مهاجم درگیر شد به شهرتی کم‌سابقه رسیده است.
به گزارش خبرگزاری مهاجر، مردی که روز پنجشنبه ۲۳ نوامبر (۲ آذر) با یک مهاجم مقابل مدرسه‌ای در دوبلین درگیر شده بود به سرعت در ایرلند مشهور شده است. او به عنوان یکمهاجر از اعتراضات ضد خارجی که در روز گذشته در این کشور به وقوع پیوست، ابراز تاسف کرده است.
این مرد که کایو بنیسیو Caio Benicio نام دارد و اهل ریودوژانیرو برزیل است، در آن روز با موتورسیکلت خود در حال تحویل غذا بود که مقابل مدرسه‌ای در دوبلین متوجه حمله یک مهاجم با چاقو به سه کودک و یک معلم شده و با او درگیر می‌شود.

در جریان این حمله، یک دختر پنج ساله، یک زن حدودا ۳۰ ساله و یک مرد ۴۰ ساله به شدت مجروح شدند. یک دختر شش ساله و یک پسر پنج ساله هم آسیب کمتری دیدند.

پیش‌تر شاهدان عینی به رسانه ایرلندی آر‌تی‌ای گفته بودند: «یک مرد جوان، مهاجم را خلع سلاح کرد و مرد دیگری چاقو را گرفت و کنار گذاشت تا به پلیس بدهد.»

کایو بنیسیو تنها یک سال است که در ایرلند زندگی می‌کند و خود پدر دو فرزند است. او درباره آن روز به روزنامه آیریش تایمز گفته است: «وقتی برای فکر کردن نداشتم. باید به آنها کمک می‌کردم. فقط به صورت غریزی عمل کردم.»

پس از این حمله و شایعاتی مبنی بر آنکه عامل حمله یک تبعه خارجی بوده است، حدود ۵۰۰ نفر از معترضان ضدمهاجر با غارت مغازه‌ها، آتش زدن وسایل نقلیه و پرتاب سنگ، با ماموران پلیس درگیر شدند.
این مرد برزیلی درباره این ناآرامی‌ها در ایرلند پس از این اتفاق با ابراز تاسف گفته است: «این اصلا منطقی نیست و شوکه شده‌ام. من‌ می دانم که گروه‌های ضد مهاجر در این تظاهرات شرکت داشتند اما من به عنوان یک مهاجر، کسی بودم که به مهار مهاجم کمک کردم.»
درو هریس، رئیس پلیس ملی ایرلند نیز پس از ناآرامی‌های این کشور اعلام کرد، یک مامور پلیس در درگیری با معترضان ضدمهاجر به شدت مجروح شده است.
هریس معترضان را افرادی آشوبگر و “دیوانه” توصیف کرد که “توسط ایدئولوژی راست افراطی هدایت می‌شوند.”

در مقابل این ناآرامی‌ها که به گفته لیو وردکار، نخست‌وزیر ایرلند از سوی “معترضان ضد مهاجر” صورت گرفته بود اما کایو بنیسیو، مهاجری که با عامل حمله درگیر شده بود حالا از سوی بسیاری از ایرلندی‌ها مورد حمایت کم سابقه‌ای قرار گرفته است.

در عرض تنها ۱۰ ساعت، حدود ۲۲ هزار نفر بیش از ۲۳۰ هزار یورو به این مرد برزیلی در پلتفرم آنلاین GoFundMe اهدا کردند.

اما ایرلند همچنان به دنبال این حمله و ناآرامی‌های پس از آن روزهای ملتهبی را می‌گذارند. نخست‌وزیر ایرلند با اعلام این که از این حادثه و مجروح شدن چند کودک شوکه شده، اعلام کرده است، پایتخت ایرلند “متحمل دو حمله شده است” یکی به کودکان بی‌گناه و دیگری حمله به جامعه و “حاکمیت قانون”.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=6148
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x