جمعه 14 ثور 1403 برابر با Friday, 3 May , 2024
جستجو
Close this search box.
تبعیض در بازار کار فرانسه برای مهاجران

به گزارش خبرگزاری مهاجر به نقل از یورونیوز؛ موسسه آمار اقتصادی فرانسه از تبعیض در بازار کار برای مهاجرین خبر داد و اعلام کرد قشر مهاجر به خصوص مهاجران غیراروپایی بهره ی چندانی از بازار کار نمی برند. نرخ بیکاری در این دسته از افراد بیشتر از اروپایی ها است. این افراد اکثرا مشاغل سخت را برعهده دارند و حقوق کمتر و تبعیض بیشتری را متحمل می شوند.

قشر مهاجر چه زن و چه مرد که در سنین اشتغال به سر می برند در مقایسه با شهروندان فرانسه با مشکل بیکاری بیشتر دست و پنجه نرم می کنند. بر طبق تحقیقات در سال ۲۰۲۱، از بین جمعیت فعال ۱۵ تا ۷۴ ساله، ۱۴ درصد زنان مهاجر و ۱۲ درصد مردان مهاجر بیکار بوده‌اند. این در حالی است که برای زنان و مردانی که نه مهاجر هستند و نه از نوادگان مهاجرها محسوب می‌شوند، نرخ بیکاری تنها ۷ درصد است. میزان اشتغال زنان مهاجر (۶۲ درصد) ۱۰ درصد کمتر از زنان بدون اجداد مهاجر (۷۲ درصد) است. این عدد برای زنان مهاجر از ترکیه یا خاورمیانه (۴۵ درصد) و شمال آفریقا (۵۴ درصد) به مراتب کمتر است.

مطالعه موسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه با عنوان «مهاجرین و نوادگان مهاجرین در فرانسه» می‌نویسد که مهاجرین شاغل اغلب قراردادهای شغلی با مدت محدود دارند و همچنین بیشتر مشاغل برای آنها با مزایای کمتر، دستمزدهای پایین‌تر و شرایط کاری دشوارتر است. علاوه بر این، ۳۹ درصد از مردان مهاجر شغل یدی دارند. در مقابل ۲۹ درصد از مردانی که نه مهاجر هستند و از نوادگان مهاجرین محسوب می‌شوند در این نوع مشاغل مشغول به کار هستند.

طبق تحقیق این موسسه، شکاف در وضعیت بازار کار برای نسل‌های سوم به بعد مهاجرین کاهش می‌یابد اما برخی از گروه‌ها به ویژه مغربی‌تبارها و فرزندان مهاجرین از جنوب صحرای آفریقا، «دستمزدهای کمتر و نرخ بیکاری بالاتری را نسبت به جمعیت اجداد مهاجر خود خواهند داشت.» این موضوع بدون شک توضیح می‌دهد که چرا «احساس تبعیض برای فرزندان مهاجرین تشدید می‌شود».

در سال‌های ۲۰۱۹-۲۰۲۰، ۴۱ درصد از نوادگان مهاجرین آفریقایی و ۴۶ درصد از مهاجران گینه یا آفریقای مرکزی گزارش کردند که از رفتار نابرابر یا تبعیض رنج می‌برند. اولین محل تبعیض گزارش شده، بازار کار، چه در مرحله استخدام و چه در محل کار است. این مطالعه خاطرنشان می‌کند که «احساس تبعیض همراه با احساس عدم به رسمیت شناختن به عنوان یک فرانسوی برای فرزندان مهاجران باقی می‌ماند.»

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=3988
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x