یکشنبه 23 ثور 1403 برابر با Saturday, 11 May , 2024
جستجو
Close this search box.
مهاجر در پاکستان

به گزارش خبرگزاری مهاجر، دولت پاکستان به مقام‌های این کشور دستور داده تا پناه‌جویان افغانستان را که در انتظار انتقال به امریکا هستند به افغانستان اخراج نکند.

براساس این تصمیم، یک هزار و ۱۵۰ تن از پناه‌جویان افغانستان که در انتظار دریافت ویزای بشردوستانه از سوی امریکا هستند، از پاکستان اخراج نخواهند شد.

در نامه وزارت امور کشور پاکستان که یک نسخه آن به تاریخ ۱۲ عقرب، در اختیار خبرگزاری فرانسه قرار گرفته، آمده است: «براساس اعلام سفارت امریکا، یک هزار و ۱۵۰ شهروند افغان برای جابه‌جایی و اسکان مجدد به امریکا حمایت می‌شوند.»

در این نامه تصریح شده است که مقام‌های پاکستان از بازداشت افراد درج شده در فهرست تا اطلاع ثانی جداً خودداری کنند.

پس از آغاز اخراج اجباری پناه‌جویان افغانستان از پاکستان، وزارت امور خارجه امریکا چهارشنبه گذشته از اسلام‌آباد خواست تا از اخراج مهاجران افغانستان که در انتظار اسکان مجدد به امریکا هستند، خودداری کند.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفته بود: «ما قویاً همسایگان افغانستان از جمله پاکستان را تشویق می‌کنیم تا به افغانستانی های که به‌دنبال حمایت بین‌المللی هستند اجازه ورود بدهند و با سازمان‌های بشردوستانه بین‌المللی برای ارایه کمک‌های بشردوستانه هماهنگی کنند.»

مقام‌های کشورهای غربی در مورد شمار مجموعی افغانستانی های که منتظر اسکان مجدد در این کشورها هستند و اکنون در پاکستان زندگی می‌کنند، جزییاتی ارایه نکرده‌اند.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=5817
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
4 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x