دوشنبه 24 ثور 1403 برابر با Monday, 13 May , 2024
جستجو
Close this search box.
صدور کارت هوشمند اتباع

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ معاون استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: با صدور کارت شناسایی یکسان اتباع خارجی شاهد آسان سازی خدمت رسانی به اتباع خواهیم بود و این طرح از مرداد ماه سال جاری عمل خواهد شد.

هادی طباطبایی افزود: در راستای طرح هوشمند سازی سازماندهی مهاجرین ساکن ایران، برای هر مهاجر یک کد یا شناسه اختصاصی مانند کد ملی ایرانیان صادر می شود که در همه نهادها از جمله ثبت احوال، راهنمایی و رانندگی، وزارت کشور و… به صورت واحد شناخته شده است و همه خدمات به اتباع با این کد ارائه خواهد شد.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: دولت سیزدهم با ایجاد سازمان ملی مهاجرت قصد دارد خدمات ارائه شده به اتباع خارجی را هماهنگ، آسان و تسهیل نموده و به فرایندهای موجود در این راستا انضباط دهد.

وی با اشاره به میزبانی ایران طی ۴۳ سال اخیر از اتباع خارجی گفت: جمهوری اسلامی در حوزه های مختلف مانند آموزش، بهداشت و درمان و ارائه کالاهای اساسی یارانه ای، خدماتی مشابه به شهروندان خود را در اختیار اتباع خارجی مقیم قرار داده است.

طباطبایی افزود: یکی از مشکلات در ارایه این خدمات، تنوع نهادهای ارائه دهنده خدمت است که در نتیجه منجر به تعدد تصمیم گیری می شود.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: هم اکنون شاهد حضور اتباع مجاز یا همان افراد دارای مدارک شناسایی و اتباع فاقد مدارک شناسایی هستیم و همین گستردگی و نوع اتباع ارائه برخی خدمات را با بی نظمی همراه کرده است لذا ساماندهی همه اتباع در قالب یک شناسه واحد، بی نظمی ها را برطرف می کند.

منبع: قدس خراسان

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=4836
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x